PKP PLK poinformowały, że konsorcjum składające się z trzech firm – Budimeksu, ZUE i Strabagu – z 33-proc. udziałem każdej z nich, złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na modernizację magistrali E20 pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem. Projekt podzielono na trzy części. W przypadku tego postępowania przetargowego chodzi o dokładnie o odcinek Żychlin – Barłogi (LCS Kutno).
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” obejmuje przygotowanie robót, które prowadzone będą w ramach trzech kontraktów. Pierwszy dotyczyć będzie obszaru LCS Łowicz: odcinki Sochaczew – Żychlin na linii nr 3 i Placencja – Łowicz Główny na linii nr 11. Drugie z zamówień obejmie odcinek Żychlin – Barłogi (LCS Kutno), trzeci zaś – Barłogi – Swarzędz (LCS Konin).
PKP PLK poinformowały, że najkorzystniejszą ofertę na odcinek Żychlin – Barłogi, w obszarze LCS Kutno, złożyło konsorcjum firm Budimex, ZUE i Strabag. Wartość oferty to 560 mln zł netto (688,8 mln zł brutto). Wykonawca zadeklarował, że prace potrwają 42 miesiące liczone od daty rozpoczęcia robót, zaś termin gwarancji określono na 72 miesiące liczone od daty wystawienia Świadectwa Przejęcia Robót.
Prace torowe mają zakończyć proces modernizacji korytarza E 20/C-E 20, która rozpoczęła się w 1993 roku i była prowadzona do 2001 roku. Przebudowa będzie obejmować zasadniczo te elementy infrastruktury, które nie były zrealizowane w ramach projektów modernizacyjnych po 1993 roku ze środków pomocowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe i Koleje Wielkopolskie poinformowały już o wstępnym planie organizacji ruchu na czas robót na magistrali E20.
Piszemy o tym tutaj. Inwestycja, o której można przeczytać w
tym wątku, będzie finansowana w ramach mechanizmu CEF (Connecting Europe Facility) „Łącząc Europę”. Warto przypomnieć, że PKP Polskie Linie Kolejowe
złożyły właśnie pięć projektów w kolejnym, trzecim konkursie CEF.