Cztery oferty wpłynęły do PKP PLK na naprawę nasypów na zmodernizowanej linii E65 Warszawa – Gdańsk.
We wrześniu tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na wzmocnienie nasypów na inii nr 9 (E65) pomiędzy Warszawą a Gdańskiem na obszarze LCS Malbork. Postępowanie ostatecznie nie zostało rozstrzygnięte, bo jedyna oferta na wykonanie prac, złożona przez Trakcję PRKiI – wykonawcę modernizacji tego odcinka – przekraczała kosztorys aż o 13,4 mln złotych (opiewała ona na kwotę 95,6 mln złotych brutto). Nasypy trzeba naprawić w aż pięciu lokalizacjach, w miejscowościach Stańkowy, Prabuty, Mleczewo oraz Dąbrówka Malborska położonych na trzydziestokilometrowym odcinku linii. Łączna długość nasypów do wzmocnienia wynosi ok. 1200 metrów.
Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Czwartego stycznia otwarto oferty w tym postępowaniu. Ostatecznie PKP PLK określiła budżet na 82,16 mln złotych brutto. Zgłosiły się cztery konsorcja: Intercor i IMB, Trakcja PRKiI i Poleko, Roverpol i Rover Alcisa oraz Mosty Gdynia i ZRI Henryk Chrobok. Najtańsza jest oferta konsorcjum Roverpolu – opiewa na 74,3 mln złotych brutto. Trochę więcej, bo 78,7 mln zł życzy sobie Mosty Gdynia. Oferta Trakcji opiewa na 82 mln zł a Intercoru – na 90 mln złotych. Najkrótszy czas realizacji zaoferowało konsorcjum Trakcji – 13 miesięcy. Intercor i Roverpol chcą wykonać zlecenie w 14 miesięcy a Mosty Gdynia – w 15 miesięcy.
Oferty będą oceniane na mocy kryterium ceny (60 proc.), terminu realizacji (30 proc.) i doświadczenia wykonawcy (10 proc.). Przed wykonaniem prac potrzebne będzie uzupełnienie badań geologicznych, polowych i laboratoryjnych, wykonanie dokumentacji i uzyskanie uzgodnień i pozwoleń, a po realizacji – prowadzenie monitoringu nasypów przez trzy lata.