Korekta rozkładu jazdy 3 września przyniosła przede wszystkim istotne zamknięcie linii kolejowej na Warszawskim Węźle Kolejowym. Tego dnia przestały kursować pociągi po linii podmiejskiej nr 447, zaś wykonawca przystąpił do właściwych prac w związku z modernizacją trasy.
Front robót na linii kolejowej nr 447 rozpościera się na długości 22 km od Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego. Wykonawca linii ma za zadanie wymienić łącznie 43 km torów, 15 rozjazdów, przebudować siedem mostów i wiaduktów, pięć przejść podziemnych oraz zbudować dwa nowe. Powstanie też nowy tunel drogowy w Pruszkowie i przystanek w Parzniewie. Modernizacja obejmie w sumie 9 peronów na sześciu stacjach i przystankach, które będą wyposażone w nowoczesną informację pasażerską i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Prace nie będą prowadzone na wybudowanym kilka lat temu przystanku Ursus Niedźwiadek oraz stacji Grodzisk Mazowiecki, która przeszła modernizację podczas prac na linii nr 1.
By uzyskać jak najkrótszy czas prac, PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się całkowicie zamknąć linię 447 dla ruchu kolejowego. Wykonawca zadeklarował, że na główne prace będzie potrzebował 12 miesięcy. Obecnie nad jednym torem – południowym – od Warszawy Włochy do rozjazdu tuż przed Grodziskiem Mazowieckim zdemontowano już sieć trakcyjną oraz usunięto stare słupy. Małe fragmenty drutu zachowano na razie na stacji Pruszków. Po wykonaniu tych prac, wykonawca rozpoczął demontaż torów po stronie północnej. Zostały one pocięte na kawałki i wraz z podkładami są usuwane ze szlaku. Na razie prace realizowane są na odcinku pomiędzy Pruszkowem a Piastowem.
Pociągi dalekobieżne wciąż jeszcze przejeżdżają przez stację w Pruszkowie, opuszczając szlak pierwszym rozjazdem za stacją. Taka organizacja ruchu
wynika z budowy tunelu drogowego (obecnie zamknięty jest tor nr 2 linii nr 1) i potrwa do lutego 2018 roku.
W przypadku przystanków kolejowych, najbardziej zaawansowane prace toczą się w obrębie Warszawy Włochy. Wykonawca wygrodził już płytami jedną krawędź nowego peronu wyspowego. Na pozostałych stacjach i przystankach zdemontowano w całości nawierzchnię peronową. Prace są najmniej widoczne na przystanku w Piastowie oraz Warszawa Ursus (tutaj zdemontowano na razie gabloty informacyjne oraz tablice z nazwami stacji).
Modernizacja linii 447 ma pozwolić na podniesienie prędkości pociągów podmiejskich z 80 do 120 km/h. Według szacunków czas przejazdu może się skrócić o pięć minut (z wszystkimi postojami), choć – jak zaznacza PLK – wykorzystanie tych możliwości zależy od przewoźników. Poprawie ma ulec przede wszystkim przepustowość linii, choć tu PLK unikają
podania konkretnych liczb.