Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na dużej części linii 405 nie działają urządzenia srk. Pociągi jeżdżą „na wprost”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na dużej części linii 405 nie działają urządzenia srk. Pociągi jeżdżą „na wprost”
Fot. Romuald StolnickiStacja Kępice z unieważnionymi semaforami
Pomimo otwarcia dla ruchu pociągów regionalnych odcinka linii 405 od Słupska do Szczecinka, na jego większym fragmencie nie działają semafory, mijanki oraz urządzenia przejazdowe. Ma to wpływ na wygląd rozkładu jazdy pociągów.

Jedynym miejscem gdzie na 104-kilometrowej trasie obecnie możliwe jest krzyżowanie się pociągów są stacje Miastko i Biały Bór. PKP PLK, pomimo tego, że zleciły wykonawcy np. modernizację stacji Kępice, Kawcze, a nawet budowę nowej mijanki w Słonowicach, nie może z nich korzystać w pełni. Nie działają bowiem na nich semafory. Na dużej części przejazdów w poziomie szyn maszyniści muszą też znacznie obniżać prędkość, ponieważ nie działają na nich automatyczne urządzenia przejazdowe. Sytuacja nie zmieniła się od miesiąca, czyli od momentu reaktywacji pociągów regionalnych Polregio.

– Nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym na mijankach Kawcze, Kępice i Słonowice zostały zabudowane. Ich uruchomienie planowane jest zgodnie z harmonogramem kontraktu w grudniu. Aktualnie montowane są przyłącza zasilające urządzenia srk. Również w grudniu zostaną uruchomiona mijanka w Charnowie Słupskim, na odcinku Słupsk – Ustka. Obecnie pociągi mogą się krzyżować na stacji Miastko oraz dzięki mijance w Białym Borze – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.

– Ostateczny termin uruchomienie docelowej aplikacji w LCS Miastko zależy od operatorów sieci energetycznych, którzy muszą zapewnić zasilanie podstawowe i rezerwowe urządzeniom SRK. Przybliżony termin przygotowania przyłączy to IV kwartał 2019. Jako wykonawca zrobimy wszystko, aby skrócić ten termin – napisał Robert Kuczyński, odpowiadający za komunikację z mediami z ramienia wykonawcy inwestycji – Trakcji PRKiI.

Do grudnia, możliwości trasowania pociągów na południowym fragmencie linii 405 będą więc ograniczone, choć pasażerowie z miejscowości na trasie zgłaszają, że rozkład jazdy nie jest idealny, a warta ponad 200 milionów modernizacja nie przyniosła wzrostu liczby pociągów (na odcinku Słupsk – Miastko kursuje 5 par pociągów, dalej z Miastka do Szczecinka – 4 pary). Pomimo koniecznych zwolnień przed przejazdami, w stosunku do rozkładu jazdy sprzed modernizacji, skrócił się natomiast czas przejazdu. Obecnie pociągami między Słupskiem a Miastkiem podróżujemy krócej o średnio 6 do 7 minut.

Więcej informacji na temat modernizacji linii 405 można znaleźć tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5