Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Most Bielawa Dolna – Horka otwarty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Zakończyła się rozpoczęta w 2014 r. odbudowa mostu na Nysie Łużyckiej pomiędzy Bielawą Dolną a Horką. Nowy obiekt ułatwi komunikację pomiędzy Polską a Niemcami – na razie umożliwi sprawniejszy przewóz towarów, ale w przyszłości ma być również fragmentem pasażerskiego ciągu Wrocław – Berlin. Inwestycja kosztowała 20 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły dziś ruch na granicznym odcinku Bielawa Dolna – Horka. Przez dwa lata budowano tam nowy most na Nysie Łużyckiej, w związku z czym ruch na ważnym korytarzu towarowym Polska – Niemcy był prowadzony objazdem. Pociągi musiały pokonywać dodatkowe 57 km. Roboty były jednak konieczne ze względu na zły stan techniczny rozebranego obiektu, który skutkował znacznym obniżeniem przepustowości. Pierwszym pociągiem przejeżdżającym przez granicę był specjalny kurs Kolei Dolnośląskich obsługiwany jednostką SA139-014.

PLK czeka na elektryfikację odcinka niemieckiego

– Na starym moście czynny był tylko jeden tor, prędkość zmniejszona była do 50 km/h, ograniczony był też nacisk na oś – wyliczał podczas konferencji prasowej w Bielawie Dolnej Jerzy Dudek, kierownik kontraktu z ramienia PKP PLK. Na nowym moście prędkość dopuszczalna wynosi 120 km/h, wprowadzono też standardowe normy nacisku. Czynne są oba tory.

Choć realizowana przez PKP PLK inwestycja objęła elektryfikację, z granicznego odcinka nie mogą na razie korzystać pociągi elektryczne. Nie ukończono bowiem części zadania realizowanej po stronie niemieckiej przez tamtejszego zarządcę infrastruktury. – Pełna funkcjonalność zostanie osiągnięta po realizacji przez stronę niemiecką elektryfikacji odcinka Horka – granica państwa. Osiągniemy wówczas nową jakość przewozów zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym – ocenił Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Z Wrocławia do Berlina przez Bielawę Dolną?

Dobre parametry techniczne wyremontowanego szlaku Węgliniec – Bielawa Dolna – granica państwa – Horka mają bowiem umożliwić wykorzystanie odcinka przez pociągi pasażerskie, choć od lat trasa ta służyła tylko przewoźnikom towarowym. – Po ukończeniu inwestycji po stronie niemieckiej przejazd z Wrocławia do Berlina będzie zajmował 3,5 godz. – mówił bowiem Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. Podkreślał on, że podniesienie parametrów technicznych i zakończenie objazdów pomoże też regionowi w rozwijaniu eksportu do Niemiec.

Polska część inwestycji kosztowała ok. 20 mln zł netto, z czego ok. 10 mln pochodziło z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. Roboty zrealizował zawierciański Intercor. – Proces inwestycyjny udało się zakończyć w szybkim czasie – ocenił Andrzej Bittel. – Cały korytarz E30 na terenie województw opolskiego i dolnośląskiego jest teraz zmodernizowany w stu procentach – uzupełnił Jerzy Dudek.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Prace na zabytkowym moście kolejowym w Olsztynie. Będą utrudnienia

Infrastruktura

Prace na zabytkowym moście kolejowym w Olsztynie. Będą utrudnienia

Roman Czubiński 15 lipca 2021

PLK: 25 mln zł na mosty na Lubelszczyźnie

Infrastruktura

PLK: 25 mln zł na mosty na Lubelszczyźnie

inf. pras 19 kwietnia 2021

Czechowice-Dziedzice: Kolejowy most już widać nad Wisłą

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Prace na zabytkowym moście kolejowym w Olsztynie. Będą utrudnienia

Infrastruktura

Prace na zabytkowym moście kolejowym w Olsztynie. Będą utrudnienia

Roman Czubiński 15 lipca 2021

PLK: 25 mln zł na mosty na Lubelszczyźnie

Infrastruktura

PLK: 25 mln zł na mosty na Lubelszczyźnie

inf. pras 19 kwietnia 2021

Czechowice-Dziedzice: Kolejowy most już widać nad Wisłą

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5