Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja E30 między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem w przygotowaniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-11-2016
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja E30 między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem w przygotowaniu
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plMagistrala E 30 między Opolem a Brzegiem widziana z kabiny Impulsa
Poseł Tomasz Kostuś zwrócił się z pytaniem do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o zaawansowanie prac nad podniesieniem parametrów magistrali E30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. MIB udzieliło mu wyczerpujących informacji na temat obecnego statusu inwestycji, która ma być dofinansowana z unijnego funduszu CEF, choć nie znajduje się na liście podstawowej KPK.

Dzisiaj na 40-kilometrowym odcinku magistrali kolejowej E30, pomiędzy dwoma miastami jeździ się z prędkością od 60 do maksymalnie 100 km (na krótkim odcinku). M.in. dlatego szybkie pociągi poruszające się między Katowicami a Opolem i Wrocławiem w większości kursują linią 132, gdzie można poruszać się z prędkością od 100 do 120 km/h.

Ważny projekt na liście rezerwowej „podnosi pozycję negocjacyjną”

Projekt modernizacji E30 na wspomnianym przez posła odcinku znajduje się na liście rezerwowej Kolejowego Programu Kolejowego, choć jest jedną z ważniejszych inwestycji trwającej obecnie perspektywy dofinansowań UE. Nie oznacza to, że nie będzie realizowana.

– Przeniesienie modernizacji linii między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem na listę rezerwową KPK poprawia pozycję negocjacyjną strony polskiej w toku III konkursu CEF, gdyż określa wstępną listą projektów do wsparcia, nie wskazując przedwcześnie ich priorytetu – wyjaśnia Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB. – Kwestia ta jest istotna z uwagi na specyfikę CEF – decyzję o przyznaniu dofinansowania podejmuje KE. Jednocześnie rozwiązanie to poprawia negocjacyjną pozycję Polski w dyskusji o zagospodarowaniu środków w ramach CEF, które nie zostaną wykorzystane przez inne kraje uprawnione do korzystania z Funduszu Spójności – ocenia urzędnik MIB. Mechanizm, który stosuje MIB szerzej „Rynek Kolejowy” opisał tutaj.

Jak szybko pojedziemy?

PKP PLK SA planuje rozpoczęcie prac projektowych w ramach dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule „projektuj i buduj”. W przypadku pozyskania źródeł finansowania realizacja projektu planowana jest w latach 2017-2023.

Jak informuje MIB, PLK są w trakcie przygotowywania dokumentów przetargowych i przygotowywania postępowania przetargowego. Wartość całego zadania wynosi 628 500 000,00 zł netto. Projekt zakłada m.in. podniesienie prędkości dla pociągów pasażerskich do 160 km/h, a dla pociągów towarowych do 120 km/h z wykorzystanie istniejących budowli ziemnych i miejscowymi ograniczeniami prędkości na długości ok 30% odcinka. Przywrócone zostaną pierwotne parametry obiektów inżynieryjnych z uzyskaniem dopuszczalnego nacisku na oś 221 kN.

Warto przypomnieć, że województwo opolskie otrzymało w ostatnich tygodniach pierwsze z zamówionych regionalnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls, które w przyszłości mają wykorzystywać swoje możliwość – kursując między Kędzierzynem-Koźlem, Opolem, Brzegiem i Wrocławiem z prędkością 160 km/h.

Powstanie nowy most nad Odrą

W ramach inwestycji w Opolu na Odrze na linii kolejowej 132 przewiduje się pozostawienie jednego toru na istniejącym obiekcie oraz budowę nowego mostu dla drugiego toru. PLK obiecuje, że projekt budowlany będzie uzgadniana z władzami miasta Opola. – Będą one mogły zgłaszać swoje opinie i uwagi w toku prowadzonych postępowań o wydanie decyzji administracyjnych – informuje Andrzej Bittel.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5