PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację nawierzchni kolejowej od Grabowna wielkiego do Cieszkowa. Poza poprawą prędkości pociągów zmiany przejdzie stacja Bukowice Trzebnickie.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja nawierzchni kolejowej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z robotami towarzyszącymi tor nr 1 na odcinku Grabowno Wielkie – granica IŻ (okolice Cieszkowa). Prace mają być realizowane w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica/ Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno”.
Linia kolejowa nr 281 na odcinku Grabowno Wielkie – granica IŻ jest linią jednotorową, zelektryfikowaną o ruchu mieszanym. Prędkość konstrukcyjna dla toru nr 1 (także nr 2) wynosi 120 km/h, jednak w przypadku prędkości rozkładowej spada ona jednak, ze względu na zły stan toru i ograniczenia – do 40 km/h.
W zakresie zadania znalazła się wymiana nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza w torze 1 w km 16,976-54,90, a także wymiana nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza w torze nr 2 w km 16,976-18,084. Przyszły wykonawca wykona również przebudowę stacji Bukowice Trzebnickie z dostosowaniem do pełnienia funkcji mijanki oraz dobuduje nowy jednokrawędziowy peron nr 2 na wspomnianej stacji w miejscu obecnego peronu wyspowego nr 2.
Do zadań wykonawcy należeć będzie również wymiana 18 szt. rozjazdów zwyczajnych oraz jednego skrzyżowania torów, likwidacja 9 szt. rozjazdów zwyczajnych oraz 3 tory stacyjne (nr 2, 5 i 7 na stacji Bukowice Trzebnickie), przebudowa istniejących urządzeń odwadniających poprzez oczyszczenie i odtworzenie odwodnienia liniowego w ciągu wymiany nawierzchni, a w miejscach przebudowy układu torowego budowę nowego odwodnienia. Zmodernizowane zostaną także urządzenia srk.
PKP PLK oszacowała wartość prac na 97,2 mln zł netto. Wykonawca będzie miał 16 miesięcy na prace budowlane. Oferty oceniane będą pod kątem ceny – 75% oraz terminu realizacji – 25%. Wadium w tym przetargu wynosi 2,9 mln zł, a składanie ofert trwa do 8 czerwca 2017 r.
Podstawowym celem modernizacji tego odcinka ma być poprawa bezpieczeństwa, a przede wszystkim utrzymanie parametrów eksploatacyjnych linii i zmniejszenie kosztów utrzymania infrastruktury.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.