Partnerzy serwisu:
Pasażer

Modernizacja linii Warszawa – Poznań. Pociągi podrożeją, bo trasa się wydłuży [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-05-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Modernizacja linii Warszawa – Poznań. Pociągi podrożeją, bo trasa się wydłuży [aktualizacja]
Fot. Michał Szymajda, RKPociąg Berlin - Warszawa na stacji Poznań Główny
Modernizacja magistrali kolejowej E20 Warszawa – Poznań rozpocznie się 11 czerwca. Tego dnia bezpośrednie pociągi łączące oba miasta pojadą objazdami przez Inowrocław Rąbinek i Gniezno. Sprawdzamy, jak wygląda rozkład jazdy pociągów PKP Intercity na tej trasie.

Aktualizacja: Po naszej publikacji, 22 maja PKP Intercity zdecydowało się obniżyć ceny biletów na trasie Warszawa - Poznań. Piszemy o tym tutaj.


Sprzedaż biletów internetowych uruchomiona została na miesiąc przed odjazdem pierwszego pociągu po objazdowej trasie. Co wynika z informacji o pociągach dostępnej na portalu PKP Intercity? Przede wszystkim to, że liczba pociągów stopnieje z obecnie jeżdżących czternastu par do dziesięciu. Ponadto czas przejazdu wszystkich składów nie wzrośnie, wbrew pierwszym zapowiedziom PKP PLK, o 30 minut, i nawet nie o 50 minut, jak informowaliśmy niespełna miesiąc temu, lecz w skrajnym przypadku nawet o godzinę i 10 minut (EIC 1803 wyjeżdżający z Warszawy Centralnej o godzinie 16:41).

Jest dłużej, to będzie drożej

Niepokojąca jest również cena za tę usługę. O ile w wypadku pociągów ekspresowych nie zmieni się ona ze względu na ściśle określone ceny przejazdu, dyktowane popytem na odpowiednich kursach, to w wypadku pociągów TLK cena za wydłużony i trwający znacznie dłużej kurs… wzrośnie. Niepokojące jest również to, że w systemie sprzedaży e-IC pojawiło się tylko 5 pociągów TLK, z których dwa są pociągami nocnymi. Brakuje bardzo popularnego taniego połączenia wieczornego, które z Warszawy do Zielonej Góry wyrusza obecnie o godzinie 20. Zaniepokojeni niekorzystnymi zmianami w przedstawionej ofercie (bilety na pociągi można już kupić) zwróciliśmy się do PKP Intercity z prośbą o wyjaśnienia. Wynika z nich zupełnie co innego niż ze strony internetowej przewoźnika.

– Do dyspozycji pasażerów będzie sześć połączeń kategorii Express InterCity (EIC), pięć TLK (w tym o 14:19 i 19:00 z Warszawy) oraz jedno InterCity (IC). Ponadto zostanie uruchomiony skład relacji Warszawa – Konin. Będzie on skomunikowany z autobusem kursującym ze Słupcy. W zależności od pociągu czas przejazdu, między Warszawą a Poznaniem, wydłuży się od czterdziestu minut do ponad godziny. Obecnie pasażerowie mają do dyspozycji pięć składów TLK oraz dziewięć EIC – poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

Gdzie jest właściwy rozkład?


Informacji podanych przez rzecznika na próżno szukać możemy na stronie przewoźnika. Mało tego. Niektóre z połączeń, gdy szukamy ich przez najpopularniejszą wyszukiwarkę kolejową rozklad-pkp.pl, widnieją w systemie, a u siebie nie ma ich PKP Intercity. Trudno więc dojść do tego, która wersja rozkładu jazdy jest właściwa. W tej sprawie napisaliśmy do PKP PLK.

– Rozkład jazdy dla trasy Warszawa  – Poznań  – Warszawa w trakcie modernizacji linii E20 zostanie opublikowany na portalu PKP Polskich Linii Kolejowych 21 maja 2017 r. Między Warszawą a Poznaniem w trakcie modernizacji będzie kursowało 12 par pociągów spółki PKP Intercity (obecnie 14 par) – potwierdził informację uzyskaną z PKP Intercity Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK. Przedstawiciel PLK potwierdził także, że w zależności od pociągu czas przejazdu między Poznaniem a Warszawą zmieni się od 40 do nieco ponad 60 minut. Z czego wynika zmiana w stosunku do wcześniejszych zapowiedzi?

– Zmiana czasu podróży, względem zakładanej wcześniej, wynika z intensyfikacji robót na odcinku Barłogi – Łowicz. Na etapie analizy czasu przejazdu między Poznaniem a Warszawą linią objazdową, tak intensywnych prac, wymagających dodatkowych ograniczeń prędkości, nie uwzględniano – tłumaczy Zbigniew Wolny. Jak informowaliśmy w tym miejscu, jednym z problemów są usterki usuwania usterek na odcinku linii 353 od Pobiedzisk do Pierzysk, na którym od pięciu miesięcy obowiązuje ograniczenie prędkości. PLK zapewniała, że wykonawca usunie usterki do końca kwietnia, jednak według informacji "Rynku Kolejowego", tak się nie stało.

O kontrowersjach dotyczących modernizacji piszemy tutaj. Głos w dyskusji na temat planowanego zakresu modernizacji zabrał też Andrzej Massel.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5