Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Lublina miała trwać od 2017 do 2020 roku. Nowy pełnomocnik PKP PLK ds. inwestycji Grzegorz Muszyński chce ją przyspieszyć co najmniej o pół roku.
Przetarg na jedną z największych inwestycji kolejowych w nowej perspektywie unijnej – wartą 3,5 mld zł modernizację linii kolejowej z Warszawy do Lublina PKP PLK rozpisała przed miesiącem. W pierwszym kwartale tego roku powinny zakończyć się prekwalifikacje wykonawców. Realizacja prac planowana jest na lata 2017-2020.
Grzegorz Muszyński, były prezes Portu Lotniczego Lublin i radny sejmiku województwa lubelskiego, który w ubiegłym tygodniu został pełnomocnikiem zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe ds. inwestycyjnych zapowiedział wczoraj w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy podniesienie poziomu wydatków PKP PLK w 2016 roku w ramach inwestycji unijnych z 4,6 do 6,4 mld złotych, a co za tym idzie – przyspieszenie inwestycji. Jednym z priorytetów będzie właśnie modernizacja linii Warszawa – Lublin. Przyspieszenie inwestycji Muszyński zapowiadał, gdy był kandydatem na posła w ostatnich wyborach.
– Jest duża szansa na to, by istotnie przyspieszyć rozstrzygnięcie przetargu. Podpisanie umowy zakładano na 19 grudnia tego roku. Moim zdaniem umowę możemy podpisać już w połowie wakacji – tak, żeby już na jesieni wykonawca mógł wejść na plac budowy – mówi portalowi rynekinfrastruktury.pl Muszyński. Jak podkreśla, w ten sposób prace rozpoczęłyby się o jeden sezon budowlany wcześniej.
Według zapisu specyfikacji zamówienia, na wykonanie prac wykonawca będzie miał 43 miesiące. Otwarcie zmodernizowanej linii podczas zmiany rozkładu jazdy w grudniu 2019 roku byłoby zatem możliwe w przypadku podpisania umowy już w kwietniu 2016 roku. Być może jednak lublinianie na dogodne połączenie z Warszawą nie będą musieli czekać aż do grudnia 2020 roku.
O pozostałych planach nowego pełnomocnika zarządu PKP PLK, w tym o nowej formule dialogu z wykonawcami, radykalnych zmianach w monitoringu inwestycji i roli inżyniera kontraktu, a także o przywróceniu do pracy na kolei ludzi z pasją przeczytasz w kolejnym numerze miesięcznika „Rynek Kolejowy”. Zapraszamy do prenumeraty!