Przetarg na wykonanie napraw poziomu P4 najpopularniejszych w PKP Intercity lokomotyw elektrycznych EU07 i EP07 zakłada tylko niewielkie prace modernizacyjne. O zwiększeniu prędkości maksymalnej lokomotyw nie ma mowy.
O kolejnym przetargu na wykonanie napraw taboru PKP Intercity wraz z modernizacją pisaliśmy 9 maja. Do czasu ukazania się ogłoszenia o postępowaniu na portalu przewoźnika nie mogliśmy poznać jednak jego szczegółów. Było to o tyle istotne, że PKP Intercity, oprócz standardowej naprawy poziomu P4, zaplanował też modernizację elektrowozów.
Ze specyfikacji udostępnionej przez przewoźnika wynika, że będzie ona bardzo ograniczona i obejmie elementy, które przy naprawach tego typu lokomotyw i tak w większości przypadków wymieniano. W elektrowozach zamontowany więc zostanie wygodniejszy fotel maszynisty, klimatyzatory, nowe rolety i klejone szyby czołowe. W kabinach pojawią się też nowe radiotelefony cyfrowe pozwalające na łączność w systemie GSMR/VHF. W wyglądzie zewnętrznym zmienią się też reflektory.
W przetargu zamawiający może skorzystać z prawa opcji. W jego ramach PKP Intercity może zażądać montaż prędkościomierzy elektronicznych, układu smarowania obrzeży kół oraz wykonania modernizacji silników trakcyjnych. Kryterium udzielenia zamówienia jest w 70% cena, w 10% okres gwarancji (nie może być on jednak krótszy niż 21 miesięcy), a w 20% termin wykonania naprawy każdej z lokomotyw. Firmy zainteresowane przetargiem powinniśmy poznać w połowie czerwca.
Więcej o tym i innych przetargach na modernizację taboru piszemy
TUTAJ.