Trwają prace na modernizowanym odcinku linii nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk. Wznowienie ruchu kolejowego między Dęblinem a Lublinem zaplanowano na grudzień 2018 r., choć, jak informowaliśmy na naszym portalu, nie da się wykluczyć opóźnienia. „Rynek Kolejowy” zobaczył, jakie prace wykonano w ciągu niespełna 6 miesięcy od rozpoczęcia inwestycji „na gruncie”.
„Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” to największa z inwestycji zapisanych w obowiązującym Krajowym Programie Kolejowym. Efektem projektu o wartości 3,4 mld zł ma być przebudowa ok. 150 km linii kolejowej, dzięki której skrócony zostanie czas przejazdu między stolicą kraju i województwa lubelskiego. Jak można przeczytać w materiałach promocyjnych, celem zadania jest „Zwiększenie komfortu i skrócenie czasu podróży, zwiększenie bezpieczeństwa przewozów podróżnych i ładunków oraz zmniejszenie negatywnego wpływu ruchu kolejowego na środowisko”.
Z kilkunastu miejsc ogólnodostępnych „Rynek Kolejowy” podejrzał, jakie prace wykonano w niespełna 6 miesięcy między Dęblinem (bez stacji) a Lublinem. Generalnie trwają prace rozbiórkowe. Znad całej linii kolejowej „zniknęła” sieć trakcyjna ze słupami. Zdemontowano większą część nawierzchni, choć „zachowały się” odcinki prawie nietknięte (np. na zachód od Motycza). Ogromne ilości szyn i podkładów zalegają na stacjach, np. Puławy i Klementowice. Rozebrano większość peronów, choć jeszcze kilka pozostało nietkniętych (np. Czesławice, Puławy Azoty).
Obecnie większość zaobserwowanych prac polegało na zbieraniu i wywożeniu starego tłucznia. Najintensywniej prowadzone były w rejonie przystanku osobowego Łopatki. Na uwagę zasługuje całkiem nowe obiekty małej architektury (śmietniczki, gabloty), które zalegają na rozbieranych peronach (Nałęczów, Puławy). Natomiast poza demontażem jednego z mostów na Wieprzu, na uwagę zasługuje dobre oznakowanie robót przy drogach przecinających modernizowaną linię kolejową, a także informacja, że jedna ze „stacji pasażerskich” będzie zamknięta do 29 marca 2019 r.
PKP PLK również opublikowała fotografie z realizowanej inwestycji, które można zobaczyć
tutaj.