Koleje Mazowieckie także w sezonie letnim 2018 uruchomią wygodne połączenie z Warszawy Zachodniej do Ustki przez Trójmiasto. Pomimo tego, że między Słupskiem a Ustką wciąż trwają intensywne prace modernizacyjne.
Podczas konferencji prasowej związanej z podpisaniem umowy na zakup pierwszych pociągów Flirt 3 przez Koleje Mazowieckie, członek zarządu Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda potwierdził, że Pociąg Słoneczny ruszy ponownie w sezonie letnim 2018. Niepokój budzi jednak trwająca modernizacja linii 405 na odcinku Słupsk – Ustka, gdzie wykonawca prac zdjął część nawierzchni torowej. Zapytaliśmy w Polskich Liniach Kolejowych, czy w związku z tym start Słonecznego 23 czerwca nie jest zagrożony.
– Obecnie na odcinku od Słupska do Ustki trwa również wymiana ok. 3,4 kilometra toru na odcinku Słupsk – Ustka. Na wakacje, od czerwcowej korekty rocznego rozkładu jazdy do wrześniowej korekty rozkładu jazdy, zapewniony będzie bezpieczny i wygodny dojazd pociągami ze Słupska do Ustki. W tym czasie wykonawca będzie kontynuował roboty nie wpływające na ruch pociągów. Istniejące perony na linii zapewnią obsługę pasażerów. Do ich remontu – a także remontu sieci trakcyjnej – wykonawca przystąpi we wrześniu – wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.
Cała podróż Pociągiem Słonecznym do Ustki potrwa 5 godzin i 39 minut. Z Warszawy Wschodniej pociąg odjeżdżać będzie o 6:29, do kurortu dotrze o 12:08. Z powrotem wyjedzie z Ustki o 12:42 a do Warszawy Zachodniej dotrze na godzinę 18:25, pokonując trasę w 5 godzin i 43 minuty. To o 2 godziny wcześniej niż w poprzednich sezonach. Bilet na całą trasę będzie kosztował 60 zł, na przejazd między Trójmiastem a Warszawą – 45 zł. Rower w pociągu przewieziemy za darmo.
Do Ustki nie tylko SłonecznymOprócz pociągu Kolei Mazowieckich do Ustki dojadą w tym roku dwa inne dzienne pociągi dalekobieżne: TLK Korsarz z Krakowa (przez Poznań) i TLK Gwarek z Katowic. Ten drugi odcinek między stacjami pokona w rekordowym czasie 14 minut. Co ciekawe, oba pociągi będą wracały z Ustki do Słupska, gdzie nastąpi ich czyszczenie i nawodnienie, jako rozkładowe pociągi TLK, uzupełniając tym samym ofertę. Pomiędzy Ustką a Słupskiem pojawi się latem także 9 pociągów uruchamianych przez Przewozy Regionalne.
Prace są zaawansowaneCały czas trwa modernizacja linii 405 od Ustki do granicy województwa pomorskiego.
– Łatwiejszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki: Słupsk Strefa i Ustka Osiedle. W miejscowościach Ciecholub, Przytocko i Kępka już budowane są nowe, wyższe perony, co umożliwi wygodniejsze wsiadanie do pociągów. Na niektórych wykonawca rozpocznie już montaż nawierzchni, przy innych trwają prace ziemne – powiedział Martyn Janduła. Trwa przebudowa
stacji Miastko.
Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, wiaty, gabloty informacyjne i ławki. Wykonane będą dojścia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się i ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. W ramach inwestycji przebudowane zostaną 22 obiekty w 20 miejscowościach.
– Inwestycja powinna się zakończyć do końca 2019 roku – mówi rzecznik.