Najniższą ofertę na 20-kilometrowy odcinek linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej złożyło konsorcjum Mota-Engil, Mostostal Warszawa, Acciona.
Jak podaje PAP, oferta portugalsko-polsko-hiszpańskiego konsorcjum opiewa na 958 mln zł netto. Konsorcjum Strabag i Krakowskie Zakłady Automatyki chce za wykonanie prac ponad 966 mln zł netto, konsorcjum Budimex i PKP Energetyka – 987 mln zł netto, konsorcjum ZUE, Trakcja, Comsa, Intop – prawie 1 mld zł netto, konsorcjum Porr, Torpol, Intercor – ponad 1,184 mld zł netto, a konsorcjum Polaqua, VIAS, Electren, Tecsa – ponad 1,294 mld zł netto. Wykonawca inwestycji powinien zostać wybrany w ciągu około miesiąca. Budowa mogłaby się rozpocząć jeszcze w 2017 r. i zakończyć w 2021 r.
Przetarg na modernizację odcinka Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej PKP PLK
ogłosiła w grudniu ubiegłego roku. Inwestycja realizowana będzie w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility w formule "projektuj i buduj".
Dodatkowe tory, lepsza komunikacja
Więcej pociągów, liczniejsze kursy i krótsze czasy przejazdu to efekt, który dadzą nowe dodatkowe tory i nowoczesne urządzenia. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych szczególnie na linii E30 biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.
Prace wykonywane będą na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także 1 parę toru na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów. Przebudowane zostaną cztery stacje kolejowe: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów.
Nowe przystanki i obiekty inżynieryjnePowstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Miejskiej – Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą w elementy małej architektury, system informacji pasażerskiej, dostosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Rozbudowane będą przystanki Kraków Łobzów i Kraków Zabłocie, na których dobudowane zostaną dodatkowe krawędzie peronowe.
Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych). Zarządca infrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwa nowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstaną nowe. Wszystkie obiekty usprawnią ruch pociągów oraz zwiększą bezpieczeństwo.
Trwają też pozostałe projekty inwestycyjne PKP PLK w Krakowie. Coraz bardziej zaawansowana jest
realizacja łącznicy Zabłocie – Krzemionki. Natomiast na odcinku linii E30 Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy najkorzystniejszą ofertę
złożył w sierpniu Torpol.