Mieszkańcy Zduńskiej Woli i Sieradza pytają ministra infrastruktury i budownictwa dlaczego pociągi niektóre dalekobieżne PKP Intercity nie będą zatrzymywać się w tych miastach, co pogarsza dostępność transportową subregionu zamieszkałego przez 200 tys. osób.
W czerwcu 2017 r. rozpocząć ma się modernizacji magistrali E20 Warszawa Poznań. W tym czasie ruszą prace na odcinku: Barłogi – Konin – Podstolice. PLK zdecydowała o czasowym zamknięciu linii i wytrasowaniu pociągów dalekobieżnych objazdami o czym pisaliśmy więcej na Rynku Kolejowym
tutaj.
Pociągi bez postojuPociągi kategorii IC w relacjach Szczecin –Poznań – Łódź – Kraków będą jechać przez Jarocin, Kalisz, Sieradz i Zduńską Wolę. Jak zauważył portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe pociągi te nie będą zatrzymywały się na stacjach pomiędzy Kaliszem a Łodzią.
- Odległość pomiędzy tymi miastami wynosi 124 km i doprawdy trudno znaleźć wytłumaczenie dlaczego pociągi pospieszne, a takimi są połączenia kategorii Intercity nie zatrzymają się na tak długim odcinku. Tym bardziej, że znajdują się tam miasta klasyfikowane jako średnie-Zduńska Wola i Sieradz. Każde z tych miast liczy po 46 tysięcy mieszkańców, co daje łącznie 90 tysięcy potencjalnych podróżnych. Wraz z powiatami Zduńskowolskim i Sieradzkim, których te miasta są centrami daje to grupę blisko 200 tysięcy mieszkańców. Takiej społeczności nie można ignorować i nie można pozostawić na marginesie dostępności komunikacyjnej – napisał portal w piśmie do ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka
Pogoria ominie Zduńską WolęDrugie pismo dotyczy postoju pociągu TLK Pogoria (relacja Bielsko Biała/Zakopane – Gdynia Główna) na stacji Zduńska Wola. – Zgodnie z informacjami, jakie otrzymaliśmy, pociąg ten według projektu rozkładu jazdy 2016/17, który wejdzie w życie w grudniu br. ominie Zduńską Wolę ( między Łodzią a Bydgoszczą pojedzie przez Pabianice, łącznicą nr. 543 Gajewniki – Dionizów, Inowrocław). W naszej opinii takie podejście do kwestii dostępności połączeń jest błędne. W związku z powyższym zwracamy się do Pana Ministra z wnioskiem o zapoznanie się ze sprawą i interwencję w tej sprawie u przewoźnika, czego następstwem opinii powinno być wprowadzenie dodatkowego postoju (ze zmianą kierunku jazdy) na stacji Zduńska Wola, lub też Zduńska Wola Karsznice – napisano w liście do ministra
Mieszkańcy Zduńskiej Woli uważają ze postój w tym mieście wydłuży czas jazdy pociągu o 25 minut co dla pociągów nocnych nie jest dużą różnicą, natomiast umożliwi mieszkańcom tego regionu dogodny dojazd do Trójmiasta i Krakowa. Zduńskowolskie Wieści zauważają, też że mieszkańcy tego miasta nie mają możliwości dotarcia w nocy do Łodzi lub Pabianic, gdyż nie ma nocnych połączeń z tymi miastami.