Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace po Astaldi między Lublinem a Dęblinem oficjalnie wznowione

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o wznowieniu prac przy modernizacji linii z Lublina do Warszawy przez Budimex i Track Tec.

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały podczas dzisiejszego briefingu o przekazaniu placów budowy nowym wykonawcom modernizacji linii nr 7 na odcinku Dęblin – Lublin, z którego zeszło Astaldi. Tak jak informowaliśmy, Fragment Dęblin – Nałęczów ma dokończyć Budimex, a Nałęczów – Lublin wraz ze stacją Lublin Trac Tec Construction. Kontrakt Budimeksu jest wart 616,417 mln zł, natomiast Trac Tec Construction wycenił prace na 627,696 mln zł. Umowy podpisane pod koniec marca obejmują zakres wszystkich prac, które nie zostały zrealizowane, a znajdowały się w umowie z Astaldi, czyli roboty torowe, sieciowe, okołotorowe. 

Będzie drożej

Modernizacja będzie zatem dużo droższa, niż planowano. Wprawdzie PKP PLK domaga się kar umownych od włoskiego wykonawcy za zerwanie kontraktu, ale Astaldi uważa, że to zamawiający naruszył kontrakt. Inwestor zapłaci nowym wykonawcom ponad 1,2 mld złotych, a do tego wypłacił już ponad 100 mln zł ze zgłoszonej przez podwykonawców Astaldi kwoty ok. 180 mln. Tymczasem umowa z Astaldi opiewała na mniej niż miliard złotych.

Na dzisiejszym briefingu pojawił się minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. – Zdajemy sobie sprawę, że inwestycja oczekiwana jest zwłaszcza przez mieszkańców województwa lubelskiego. Chcemy, aby pasażerowie mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie podróżować pomiędzy stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny. Korzyści dla gospodarki przyniesie usprawnienie przewozów towarowych z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec i na wschodniej granicy z Ukrainą i Białorusią. Projekt doskonale wpisuje się w nasz program unowocześniania sieci polskiej kolei – powiedział Andrzej Adamczyk.

– Dokończenie kompleksowej modernizacji przyniesie nowe możliwości dla przewozów regionalnych i międzyregionalnych. Zyskają nie tylko mieszkańcy, ale cały region. Zwiększy się jego atrakcyjność, co przyciągnie nowych inwestorów i turystów. Linia do Warszawy stanowi główny szlak kolejowy łączący Lublin z ważnymi ośrodkami regionu oraz Polski – powiedział Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Pozostała większość robót 


Jak informuje PLK, podstawowym zadaniem nowych wykonawców w pierwszym etapie prac jest m.in. budowa peronów, dojść dla pieszych, ułożenie toru na ok. 67 km odcinku Lublin – Dęblin. Tor i perony są obecnie zdemontowane, częściowo wykonana została podbudowa toru. Wykonawcy dotychczas skupili się na prowadzeniu robót na 12 obiektach wśród których są wiadukty, mosty, przejścia podziemne. Łącznie na odcinku Lublin – Dęblin dokończona zostanie modernizacja 32 obiektów, m.in. 11 mostów, 9 wiaduktów, 5 przejść podziemnych. Wymieniona będzie sieć trakcyjna oraz zakończone roboty ziemne.

Dodatkowo do zakresu prac obejmujących węzeł lubelski PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadziły łącznicę – połączenie nowym torem linii ze Stalowej Woli z linią na Warszawę. Dzięki takiemu rozwiązaniu pociągi towarowe nie będą wjeżdżały na stację Lublin.

Na koniec września 2019 r. planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Lublin – Dęblin i dalej do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach będzie możliwy na koniec 2020 r. Po zakończeniu modernizacji również na odcinku Otwock – Warszawa czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do 1,5 h – informuje PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5