Partnerzy serwisu:
Pasażer

MIB: Dwa lata na przebudowę sprzedaży internetowej w PKP Intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
MIB: Dwa lata na przebudowę sprzedaży internetowej w PKP Intercity
Fot. Michał Szymajda, RKPKP Intercity udoskonali system eIC
W odpowiedzi na interpelację jednego z posłów Kukiz'15 Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa podsumowało zmiany, jakie udało się wprowadzić państwowemu przewoźnikowi kolejowemu w zakresie internetowej sprzedaży biletów. Wiadomo też, co jeszcze chce zaproponować pasażerom PKP Intercity.

Ministerstwo przypomina, że system internetowej sprzedaży biletów PKP Intercity istnieje od roku 2007 i jest wciąż rozwijany. W ostatnim czasie spółka PKP Intercity wprowadziła na przykład możliwości zakupu biletu przez urządzenia mobilne, wraz z dostosowaniem widoku do wielkości ekranu, oraz uwzględniła możliwość zakupu biletów z wieloma zniżkami w jednej transakcji.

– Aktualnie PKP Intercity prowadzi prace zmierzające do poprawy wydajności systemu. Spółka przewiduje, że w ciągu najbliższych 2 lat jej system internetowej sprzedaży biletów zostanie kompleksowo przebudowany – napisał Andrzej Bittel, odpowiedzialny za kolej podsekretarz stanu w MIB. – Na proces zmian (w systemie sprzedaży internetowej – dop. red) jednak istotny wpływ mają korekty rozkładu jazdy wynikające z realizowanego obecnie frontu inwestycyjnego i pociągające za sobą konieczność przeprowadzania intensywnych testów systemu – dodaje.

Co zamierza wdrożyć na platformie eIC przewoźnik w najbliższym czasie? Ma to być np. uruchomienie sprzedaży na pociąg Polonez (Warszawa – Moskwa) w relacjach międzynarodowych. W dalszej kolejności, planowane jest skrócenie nocnej przerwy technologicznej (trwa od 23:30 do 1:00 i jest jedną z najdłuższych, codziennych zmian w Europie), sprzedaż biletów na pociągi z przesiadkami, sprzedaż w relacjach międzynarodowych na pociągi kursujące do/z Austrii, uproszczenie procesu obsługi zwrotów i wdrożenie nowych dostawców usług płatności.

– Prowadzone są również prace w sposobie aktualizacji danych z systemu centralnego, które stanowią z kolei podstawę do prac nad wizualizacją zajętości miejsc w pociągu – dodał Andrzej Bittel.

Problem przestarzałego systemu internetowego odbiegającego od stosowanych w Europie standardów, był już podnoszony przez posłów w tym roku. Większy tekst na ten temat można przeczytać tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5