Partnerzy serwisu:
Innowacje

Medcom rozpoczął budowę napędu i zasilania do ezt w nowej technologii SiC

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
13-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Medcom rozpoczął budowę napędu i zasilania do ezt w nowej technologii SiC
Fot. Medcom
Medcom rozpoczął budowę nowego wielosystemowego układu napędowego i zasilania przeznaczonego do elektrycznych zespołów trakcyjnych z wykorzystaniem elementów półprzewodnikowych SiC (węglik krzemu).

Realizacja projektu potrwa maksymalnie 3 lata, z czego połowę czasu zajmą prace badawcze. – Zamierzamy jako pierwsi na świecie zbudować napęd i układ zasilania dla elektrycznych zespołów trakcyjnych w technologii SiC. Będzie to rozwiązanie wypracowane od podstaw przez polskich inżynierów, we współpracy z naukowcami pracującymi w polskich uczelniach wyższych. Kluczowym aspektem dla powodzenia przedsięwzięcia będzie również ścisła współpraca z naszym japońskim partnerem, czyli firmą Mitsubishi Electric, która dostarczy nam odpowiednie moduły SiC. Od pewnego czasu wspólnie z japońskimi inżynierami odpowiedzialnymi za projektowanie półprzewodników, pracujemy nad dostosowaniem ich do naszych wymagań – mówi Paweł Choduń, dyrektor finansowy Medcom.

Urządzenie będzie mogło pracować w różnych sieciach trakcyjnych i standardach napięciowych – przy napięciu 3 kV DC stosowanym w Polsce lub 25 kV 50 Hz, które jest standardem w takich krajach jak chociażby Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, a także na Bałkanach. – Wprowadzenie naszego produktu to szansa nie tylko na nowocześniejszą polską kolej, ale także na zwiększenie konkurencyjności polskich producentów ezt na rynkach zagranicznych. Na bazie doświadczeń, które uda nam się zebrać przy tym projekcie, planujemy w przyszłości opracować kolejne napędy i systemy zasilania, przeznaczone do pociągów wysokich prędkości – dodaje Paweł Choduń. O nowej technologii węglika krzemu (SiC) w Medcom pisaliśmy tutaj.

Całkowity koszt opracowania wielosystemowego układu napędowego i zasilania przeznaczonego do elektrycznych zespołów trakcyjnych z wykorzystaniem elementów półprzewodnikowych SiC to ponad 6,6 mln zł. Projekt jest współfinansowany z programu Innotabor realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Więcej na temat projektów z programu Innotabor można znaleźć w tym wątku.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Innowacje

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Łukasz Malinowski 02 grudnia 2022

Technologie Medcomu docenione przez Siemens Mobility

Innowacje

Ekologiczne technologie Medcom na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako

Tabor i technika

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Innowacje

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Łukasz Malinowski 24 września 2021

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Infrastruktura

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Łukasz Malinowski 26 lipca 2021

Pierwsza hybryda z napędem Medcom już na torach

Innowacje

Zobacz również:

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Innowacje

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Łukasz Malinowski 02 grudnia 2022

Technologie Medcomu docenione przez Siemens Mobility

Innowacje

Ekologiczne technologie Medcom na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako

Tabor i technika

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Innowacje

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Łukasz Malinowski 24 września 2021

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Infrastruktura

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Łukasz Malinowski 26 lipca 2021

Pierwsza hybryda z napędem Medcom już na torach

Innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5