Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Mazowsze porozumiało się z PLK w sprawie linii do lotniska Modlin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Mazowsze porozumiało się z PLK w sprawie linii do lotniska Modlin
fot. Hubert Śmietanka CC BY-SA 3.0
Samorząd Mazowsza zawarł porozumienie z PLK ws. budowy bezpośredniej linii kolejowej do portu lotniczego Warszawa Modlin. Inwestycja będzie finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego.

O potrzebie budowy bezpośredniego połączenia kolejowego do lotnika mówi się od kilku lat. Obecnie pociągi zatrzymują się na położonej kilka kilometrów od portu lotniczego stacji Modlin. Tam trzeba się przesiadać do autobusu dowożącego pasażerów do terminalu lotniska, co jest sporą niedogodnością. Dlatego samorząd województwa uważa, że powinna powstać linia łączącej Warszawę bezpośrednio z lotniskiem.

Finansowanie z programu regionalnego

– Zarząd województwa jest zdeterminowany, aby bezpośrednie połączenie do lotniska Modlin wybudować. Nowa linia może zachęcić wiele osób do korzystania z pociągów na lotnisko i zwiększyć jego atrakcyjność. Port lotniczy Warszawa ma duży potencjał i stale się rozwija. W tym roku prawdopodobnie obsłuży ponad 3 mln pasażerów – powiedział Rynkowi Kolejowemu wicemarszałek mazowiecki Wiesław Raboszuk.

Władze regionu chciały by inwestycja ta finansowana była w ramach programów krajowych z środków unijnych. W 2014 r. linia do lotniska uznana została jednak za inwestycję o zbyt małym zakresie i przeniesiono ją na listę rezerwową w kontrakcie terytorialnym o czym pisaliśmy TUTAJ. Następnie szukano innych sposobów sfinansowania tego projektu i ostatecznie postanowiono, że kolej na lotnisko będzie finansowana ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. 

PLK będzie inwestorem

Jak nas poinformowało biuro prasowe mazowieckiego urzędu marszałkowskiego, w lipcu władze województwa podpisały porozumienie z zarządcą infrastruktury . Na jego mocy PLK będzie pełnić rolę inwestora dla projektu budowy połączenia kolejowego. Województwo przekaże PLK środki na sfinalizowanie aktualizacji części dokumentacji. Zgodnie z zapisami porozumienia inwestycja powinna się zakończyć do 2020 r. Obecnie trwają wstępne prace przygotowawcze dla tego projektu. Opracowywana jest koncepcja przebiegu i kształtu nowej linii – powiedział wicemarszałek Wiesław Raboszuk.

W sumie budowa ponad pięciu kilometrów torów i schowanej w tunelu stacji trzy terminalu lotniska w Modlinie ma kosztować około 250 mln zł w wariancie podziemnym lub 120 mln zł w przypadku przebiegu na powierzchnii. Przy okazji trzeba będzie wzdłuż torów ustawić dwa sześćsetmetrowe odcinki wysokich na pięć metrów ekranów akustycznych a także przebudować fragment północnej obwodnicy Warszawy dla tirów.

Władze Mazowsza chcą nawet wydłużenia tej linii aż do Płocka, jednak samorządu województwa prawdopodobnie nie stać na taką inwestycję i budowa nowej linii musiałaby być finansowania z Krajowego Programu Kolejowego. Więcej o tej propozycji pisaliśmy TUTAJ.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5