Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Mazowieckie planuje nową linię kolejową Ciechanów – Przasnysz – Chorzele

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Mazowieckie planuje nową linię kolejową Ciechanów – Przasnysz – Chorzele
fot. Rynek Kolejowy
Zaskakującą pozycją w mazowieckim Kontrakcie Terytorialnym jest budowa linii kolejowej Ciechanów – Przasnysz – Chorzele. – Należy do inwestycji odpowiadających na szereg wyzwań, przed którymi stoi północna część województwa mazowieckiego. Jednym z nich jest niska dostępność transportu szynowego – informuje biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

Budowa nowej linii Ciechanów – Przasnysz – Chorzele znalazła się w Kontrakcie Terytorialnym na pozycji rezerwowej, wspólnie z modernizacją linii 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele. –. Te dwie inwestycje powinny być rozpatrywane łącznie, ponieważ odpowiadają na szereg wyzwań, przed którymi stoi północna część województwa mazowieckiego. Jednym z nich jest niska dostępność transportu szynowego – zapewnia biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

Potrzeba budowy nowej linii kolejowej wynika z szeregu dokumentów strategicznych województwa. Samorząd wymienia szereg zalet takiej inwestycji. Przede wszystkim poprawi obsługę komunikacyjną tzw. obszarów strategicznej interwencji w północnej części województwa – w obszarach ostrołęcko-siedleckim i ciechanowskim. Tereny te cechują się brakami w zakresie infrastruktury i jednocześnie dużymi problemami społecznymi – wysokim bezrobociem i niskim poziomem inwestycji pozarolniczych. Urzędnicy podkreślą możliwość efektu synergii z już wyremontowaną linią kolejową Wielbark – Szczytno – Olsztyn oraz modernizowaną linią nr 9 Warszawa – Gdańsk.

Nowa linia poprawić ma obsługę transportową specjalnych stref ekonomicznych w Ostrołęce i Przasnyszu, a także innych ośrodków gospodarczych w rejonie Przasnysza i okolicznych gminach. Przyczyni się też do polepszenia dojazdu z lokalnych ośrodków do pobliskich miast wojewódzkich (w równej odległości od Przasnysza i Ostrołęki znajdują się zarówno Warszawa, jak i Olsztyn). Inwestycja sprzyjałaby zapewnieniu zrównoważonego transportu, ograniczaniu emisji zanieczyszczeń i przenoszeniu ciężaru przewozów z dróg na tory.

Realizacja tej linii jest oczywiście uzależniona od dostępności środków. Samorząd liczy tutaj na wsparcie strony rządowej. – Inwestycja ta, mająca znaczenie ponadregionalne, powinna zostać wpisana do Dokumentu implementacyjnego do Strategii rozwoju transportu, by mogła zostać sfinansowana w ramach krajowego programu operacyjnego rozbudowy infrastruktury transportowej. Pod uwagę brana jest jednak również możliwość realizacji projektu, przynajmniej częściowo, w ramach Regionalnego programu operacyjnego województwa mazowieckiego 2014-2020 – informuje biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Nie jest to jedyna planowana przez samorząd linia kolejowa – już wcześniej głośno było o trasie do lotniska w Modlinie i dalej do Płocka. Również te przedsięwzięcia znajdują się na liście rezerwowej Kontraktu Terytorialnego.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Jest Kontrakt Terytorialny dla woj. podkarpackiego

Biznes

Jest Kontrakt Terytorialny dla woj. podkarpackiego

ew, Rynek Infrastruktury 15 grudnia 2014

Wszystkie Kontrakty Terytorialne podpisane

Prawo i polityka

Lubelski kontrakt terytorialny dla kolei

Prawo i polityka

Lubelski kontrakt terytorialny dla kolei

jar, Rynek Kolejowy 14 stycznia 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Jest Kontrakt Terytorialny dla woj. podkarpackiego

Biznes

Jest Kontrakt Terytorialny dla woj. podkarpackiego

ew, Rynek Infrastruktury 15 grudnia 2014

Wszystkie Kontrakty Terytorialne podpisane

Prawo i polityka

Lubelski kontrakt terytorialny dla kolei

Prawo i polityka

Lubelski kontrakt terytorialny dla kolei

jar, Rynek Kolejowy 14 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5