NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

Małopolskie: Przetarg na tabor znów bez KMŁ

| Jakub Madrjas 11.10.2018 29

Małopolskie: Przetarg na tabor znów bez KMŁ
Fot. Milek4, wikiedia commons
Województwo Małopolskie ogłosiło nowy przetarg na tabor "na potrzeby rozwoju kolei małopolskich". Ponownie nie uwzględniono w nim zamówienia planowanego przez należącego do marszałka przewoźnika.
W lipcu województwo małopolskie unieważniło przetarg na zakup nowych pociągów. Jedyna oferta, którą złożył Newag, znacznie przekroczyła budżet zamawiającego. Była to szansa, żeby nowe zamówienie ogłosić wspólnie z Kolejami Małopolskimi; przewoźnik też przygotowuje, mocno opóźniony już, przetarg na tabor o identycznej specyfikacji.

Tak się jednak nie stało - w biuletynie unijnym ukazało się już ogłoszenie o nowym przetargu województwa. Znów dotyczy on zakupu czteroczłonowych "nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych na potrzeby rozwoju kolei małopolskich" w liczbie czterech sztuk. Jednostki zostaną przeznaczone do obsługi połączeń pasażerskich w na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Budżet... zmniejszono

W ramach zamówienia przewidziano świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4 włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego EZT 500 km, a także udzielenie gwarancji jakości oraz rękojmi z wady na okres od 60 do 120 miesięcy, przeszkolenie pracowników i udzuelenie licencji na oprogramowanie i dokumentację.

Mimo, że jedyna oferta z Newagu o prawie połowę przekroczyła poprzednio wynoszący 89 mln zł brutto budżet, tym razem jest on jeszcze niższy, i wynosi 66 218 400 zł netto (81,4 mln zł brutto). Wyjaśnieniem jest znaczne skrócenie okresu utrzymania przez producenta - z dziesięciu do pięciu lat. To może być ryzykowne biorąc pod uwagę problemy z budową bazy serwisowej KMŁ.

Długi termin dostawy

Termin dostawy jednostek wynosi 22 miesiące. Podobnie jak poprzednio, tylko 55 proc. oceny stanowi cena pojazdu. Pozostała część to jednak nie kryteria techniczne, a gwarancja i rękojmia. 

Niedawno Przewozy Regionalne zarzuciły województwu małopolskiemu nieprzestrzeganie umów związane z tym, że nowy tabor samorządu trafia w większym stopniu do Kolei Małopolskich.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (356)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (356)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS