Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lwów-Express bez SUW 2000. Chwilowo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lwów-Express bez SUW 2000. Chwilowo
fot. Kasper FiszerLwów-Express we Lwowie
Jedyny pociąg do Lwowa zestawiany jest obecnie wyłącznie z wagonów wymagających tradycyjnej zamiany wózków normalnotorowych na szerokotorowe. Przerwa w eksploatacji punktu przestawczego systemu SUW 2000 ma być jednak chwilowa. Ukraińskie wagony sypialne oczekują bowiem na naprawę poziomu P4.

Wraz z końcem października zmienił się rozkład jedynego pociągu pasażerskiego kursującego przez przejście graniczne Przemyśl – Mostyska. TLK Lwów-Express w podstawowej relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Główny – Lwów kursuje obecnie każdego dnia według takiego samego grafiku (wcześniej inny rozkład obowiązywał co dwa dni). Wynika to z wycofania z obsługi połączenia ukraińskich wagonów sypialnych dostosowanych do systemu zmiany rozstawu osi SUW 2000.

SUW 2000 nie odchodzi do lamusa

Aktualnie stosuje się więc wyłącznie tradycyjną zamianę wózków, co istotnie wydłuża czas przejazdu, ale z drugiej strony pozwala utrzymać jednolity rozkład jazdy we wszystkie dni. – Pociąg nr 51/52 jest teraz w całości obsługiwany polskimi wagonami WL [sypialnymi] i na polskich wózkach szerokotorowych 1520 mm – potwierdza Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Jak dodaje, jest to jednak wyłącznie sytuacja przejściowa.

– Przewidujemy, że to rozwiązanie będzie wykorzystywane do końca obowiązywania obecnego rozkładu jazdy – wskazuje. – Strona ukraińska [Ukrzaliznycia, UZ] dysponuje pięcioma wagonami na wózkach z systemem SUW 2000, jednak obecnie wszystkie te wagony zostały wycofane z eksploatacji i oczekują na wykonanie naprawy P4 – tłumaczy. Choć obecnie PKP Intercity nie eksploatuje żadnych wagonów tego systemu, przewoźnicy nie zamierzają całkowicie zaprzestać jego użytkowania.

Rozkład jazdy na przyszły rok nadal jest opracowywany

– PKP Intercity nie zrezygnowało z wykorzystywania tej technologii. Dotychczasowa eksploatacja systemu SUW 2000 wykazała, że system ten sprawdził się i gwarantuje bezpieczeństwo przewozu – ocenia Cezary Nowak. – Wymierną korzyścią zastosowania wagonów z systemem SUW jest krótszy czas przejazdu bez konieczności wymiany wózków w punkcie przestawczym. W wyniku wprowadzenia systemu łączny czas przekroczenia granicy polsko-ukraińskiej uległ skróceniu o około 1,5 godziny – dodaje.

Organizacja połączenia w przyszłym rozkładzie jazdy wchodzącym w życie 11 grudnia nie jest jednak jeszcze znana. – O szczegółach będziemy informować w drugiej połowie listopada – zapewnia przedstawiciel PKP Intercity. Według projektu rozkładu jazdy zamieszczonego na stronie internetowej PKP PLK utrzymany zostanie jednak jednolity rozkład jazdy dla wszystkich dni.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP IC prowadzi rozmowy o reaktywacji SUW 2000

Tabor i technika

PKP IC prowadzi rozmowy o reaktywacji SUW 2000

Kasper Fiszer 21 listopada 2017

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP IC prowadzi rozmowy o reaktywacji SUW 2000

Tabor i technika

PKP IC prowadzi rozmowy o reaktywacji SUW 2000

Kasper Fiszer 21 listopada 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5