– Plan na Rzecz Odpowiedzialnego rozwoju, zwany Planem Morawieckiego, to ambitna koncepcja rozwoju Polski w perspektywie najbliższych 25 lat. Zakłada skupienie się na wspieraniu tych branż przemysłu, w których Polska może stać się partnerem dla najważniejszych graczy na rynku światowym, nazwanych inteligentnymi specjalizacjami. Przykładowym programem planu jest program Luxtorpeda 2.0. Będzie skuteczny i efektywny, jeżeli pojawi się w nim podstawowy instrument nowoczesnej gospodarki: konkurencyjność – pisze Zbigniew Konieczek, prezes Newag SA.
Plan Morawieckiego kładzie nacisk na odpowiedzialny rozwój Polski, całej Polski, co oznacza rozwój zrównoważony, równomiernie rozkładający akcenty zarówno terytorialnie, społecznie i branżowo. Budzi bardzo duże zainteresowanie przedsiębiorców, bo wiąże się z pobudzeniem wielu gałęzi przemysłu, które mają szanse aktywnie uczestniczyć w realizacji programów zaplanowanych na najbliższe ćwierćwiecze.
Działania zaplanowane przez rząd przyniosą spodziewane, widoczne i odczuwalne dla społeczeństwa efekty, jeżeli znajdzie się w nich kluczowy element pobudzający innowacyjność i rozwój, konkurencja. Bez niej trudno sobie wyobrazić realizację programu odpowiedzialnego rozwoju, który byłby nowoczesny, a zarazem szanujący publiczne pieniądze, optymalnie wykorzystujący kapitał materialny i społeczny. Konkurencja pozwala osiągnąć ponadprzeciętne efekty, zwłaszcza w branżach charakteryzujących się szybkim postępem technicznym.
Taką branżą jest branża kolejowa, w której działalność prowadzi Newag od dziesięcioleci. Dostarczamy nowoczesne i niezawodne pojazdy pasażerskie Impuls, które jeżdżą w 14 województwach, jako pociągi regionalne i międzyregionalne wożąc tysiące pasażerów. Każdy pojazd Newagu jest w ponad 60 proc. polski, co znaczy, że został zaprojektowany przez Polaków, w oparciu o polskich podwykonawców i polskie komponenty.
Dysponujemy olbrzymim potencjałem, doświadczeniem, możliwościami intelektualnymi i technicznymi, by realizować ambitne projekty, takie jak polskie metro. Nic nie stoi na przeszkodzie, by projektować i budować w Polsce, przez polską firmę, pojazdy dla metra w Warszawie, być może również w Krakowie. Dostarczyliśmy 35 pojazdów dla metra warszawskiego, zdobyliśmy niezbędne doświadczenie, aby zmierzyć się z samodzielną, w pełni polską produkcją.
Wspieranie inwestycji w tramwaje, metro i w zaawansowane technologicznie kolejowe, do czego zachęca Luxtorpeda 2.0, to dobry kierunek. Program stawia na rozwój branży kolejowej, ale bez konkurencji rynkowej, pomiędzy działającymi na rynku podmiotami, nie osiągnie spodziewanej dynamiki. To ona nada dynamikę rynkowi i pozwoli zająć odpowiednią, wysoką pozycję województwu małopolskiemu, które już teraz jest zagłębiem polskiej myśli technicznej. Włączenie Małopolski w program Luxtorpeda2.0 pozwoli wykorzystać jej potencjał intelektualny i techniczny.
Wykorzystanie potencjału Małopolski, włączenie jej w program Luxtorpeda 2.0, i postawienie na konkurencyjność pozwoli nam konkurować z największymi światowymi potęgami działającymi w branży kolejowej dając podwaliny zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju Polski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.