Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace między Dęblinem a Lublinem ruszą po inwentaryzacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace między Dęblinem a Lublinem ruszą po inwentaryzacji
fot. jar
Kontynuacja prac na lubelskim odcinku trasy łączącej Lublin z Warszawą nastąpi po inwentaryzacji przerwanych robót. Cześć z nich wykonają spółki zależne, na inne zostanie ogłoszony osobny przetarg. Jak wynika ze stanowiska Ministerstwa Infrastruktury, później niż informowano przed kilkoma miesiącami zostanie przywrócony ruch kolejowy między Pilawą a Dęblinem.

Konieczna inwentaryzacja

Po przerwaniu prac na wschodniej części modernizowanego odcinka linii nr 7, zapowiadano szybki powrót do realizacji robót budowlanych. W mediach podano, że może to nastąpić już na przełomie października i listopada. Miało być to możliwe dzięki zaangażowaniu spółek zależnych od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

Jednak mimo deklarowanej woli szybkiego rozpoczęcia robót, prace nie ruszyły. Jak wynika z informacji udzielonej „Rynkowi Kolejowemu” przez Mirosława Siemieńca, rzecznika prasowego PKP PLK, przed powrotem robotników na plac budowy konieczna jest inwentaryzacja przerwanych robót. – Inwentaryzacja określi stan zaawansowania inwestycji oraz umożliwi wykonawcom wejście na plac budowy – wyjaśnia Mirosław Siemieniec. Jak dodaje, z uwagi na zakres przebudowy odcinka linii nr 7, inwentaryzacja musi potrwać. Dlatego wznowienie prac nie jest możliwe tak szybko jak w przypadku przebudowy odcinka linii E59, gdzie głównym wykonawcą była ta sama spółka – Astaldi.

Inwestycje dokończa różne podmioty

Jak wynika z wyjaśnień przedstawiciela narodowego zarządcy linii kolejowych, w dokończenie inwestycji zaangażowane będą różne podmioty. – Planuje się, że spółki zależne PLK wykonywać będą roboty w zakresie toru nr 2 i poszczególnych torów na stacjach wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Z zakresu prac spółek zależnych wyłączono obiekty inżynieryjne. Te realizować będą inni wykonawcy, m.in. ZUE. Na pozostałe prace zostanie ogłoszony przetarg nieograniczony – podaje rzecznik PKP PLK. – Umowa na kontynuację prac zostanie zawarta zgodnie z obowiązującymi przepisami z wykonawcą wyłonionym zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień unijnych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – dodaje.

Godny odnotowania jest fakt, że PKP PLK zabezpieczyła zgromadzone materiały na placu budowy. W tym celu zawarła umowę z zewnętrzną firmą ochroniarską. Natomiast w przesłanej odpowiedzi rzecznik nie odniósł się do ryzyka utraty wcześniej wykonanych innych prac niż na obiektach inżynieryjnych. O planowanych pracach zabezpieczających budowlę informowaliśmy na naszym portalu tutaj.

Nowy termin – III kwartał 2019 r.

Przerwanie robót między Dęblinem a Lublinem spowodowało, że prace potrwają dłużej. Jak informuje Mirosław Siemieniec, aktualny termin zakończenia zasadniczych prac to III kwartał 2019 r.

Nowy termin udrożnienia linii nr 7 może jednak budzić wątpliwości. Jak wynika z odpowiedzi datowanej na 31 października 2018, udzielonej przez Andrzeja Bittela, podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury na interpelację posła Grzegorza Furgo, termin przywrócenia ruchu kolejowego między Garwolinem a Dęblinem, gdzie inwestycja jest realizowana, nastąpi od 10 marca 2019 r. Wcześniejsze stanowisko Ministerstwa wskazywało na udostępnienie przewoźnikom jednego toru w grudniu tego roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Lubelskie: Jest przystanek Pożóg, będzie Końskowola

Pasażer

Lubelskie: Jest przystanek Pożóg, będzie Końskowola

Roman Czubiński 18 lipca 2020

Trwają prace na linii nr 7 między Puławami a Lublinem

Fotorelacje

Trwają prace na linii nr 7 między Puławami a Lublinem

jar, Rynek Kolejowy 20 listopada 2019

Lubelskie: Przywracanie ruchu między Dęblinem a Lublinem

Pasażer

Lubelskie: Przywracanie ruchu między Dęblinem a Lublinem

jar, Rynek Kolejowy 29 października 2019

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Lubelskie: Jest przystanek Pożóg, będzie Końskowola

Pasażer

Lubelskie: Jest przystanek Pożóg, będzie Końskowola

Roman Czubiński 18 lipca 2020

Trwają prace na linii nr 7 między Puławami a Lublinem

Fotorelacje

Trwają prace na linii nr 7 między Puławami a Lublinem

jar, Rynek Kolejowy 20 listopada 2019

Lubelskie: Przywracanie ruchu między Dęblinem a Lublinem

Pasażer

Lubelskie: Przywracanie ruchu między Dęblinem a Lublinem

jar, Rynek Kolejowy 29 października 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5