Pierwsza lokomotywa typu 6Dh z Taboru Dębica jest już praktycznie gotowa. Dziś można ją było zobaczyć na stacji Lublin.
O prowadzonym przez Tabor Dębica projekcie dotyczącym modernizacji lokomotywy SM42
wspominaliśmy już w kwietniu. Fabryka dołączyła do wąskiego grona producentów, którzy zdecydowali się na kompleksową modernizację lokomotyw SM42. Wcześniej wykonywała naprawy główne i mniej skomplikowane modernizacje tych spalinowozów.
Podobnie jak wcześniej Newag i Pesa, Tabor Dębica zdecydowało się zastosować w pojeździe nowy silnik amerykańskiej firmy Caterpillar, nową prądnicę i nowy system sterowania. Przy modernizacji lokomotyw producent proponuje też przewoźnikom systemy wideorejestracji oraz manewrowego tempomatu.
Dzisiaj lokomotywę wraz z platformą „przyłapał" w towarowej części stacji Lublin pan Janusz – miłośnik kolei, wcześniej widziano ją także na torze Instytutu Kolejnictwa. U producenta dowiedzieliśmy się, że projekt jest w końcowej fazie i trwają już ostatnie próby. – Maszyna do końca miesiąca będzie gotowa do jazdy – powiedział „RK” prezes Taboru Dębica Andrzej Chmiel. Co ciekawe,
świadectwo dopuszczenia do eksploatacji tego typu pojazdu Tabor Dębica ma już od 2008 roku. Wkrótce opublikujemy więcej informacji na temat tego wariantu modernizacji popularnej SM42.