Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Szereg nocnych zamknięć linii kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Szereg nocnych zamknięć linii kolejowych
fot. Kasper FiszerPociąg IC "Karkonosze" w Łodzi
Na czterech liniach kolejowych przebiegających przez województwo łódzkie zarządca infrastruktury planuje wprowadzić wkrótce nocne przerwy technologiczne w ruchu pociągów. Utrudni to planowanie obsługi komunikacyjnej Łodzi już w grudniu tego roku. Każda z zamykanych tras ma pozostawać nieczynna przez cztery godziny, ale dokładna pora obowiązywania ograniczenia ma być ustalona w wyniku rozmów z przewoźnikami.

W marcu informowaliśmy o planowanym zarysie kolejowych połączeń nocnych realizowanych w ramach rozkładu jazdy 2018/2019. Wskazywaliśmy już także, że istotnym problemem może okazać się istotne ograniczenie ruchu pociągów w aglomeracji łódzkiej. Na całym szeregu linii kolejowych w regionie planowane są bowiem całkowite przerwy w ruchu w porze nocnej.

CMK zamknięta przez cały rok, inne linie w wybranych miesiącach

Informacje te potwierdza krajowy zarządca infrastruktury kolejowej. – Na terenie województwa łódzkiego nocne przerwy technologiczne są planowane na czterech odcinkach – powiedział nam Karol Jakubowski z Zespołu Rzecznika Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wymienia on niezbyt istotną z punktu widzenia obsługi Łodzi linię nr 4 (CMK) pomiędzy Idzikowicami a Opocznem, bardzo istotny fragment linii nr 14 Lublinek – Sieradz (za kilka tygodni rozpocznie się remont fragmentu Łódź Kaliska – Zduńska Wola w standardzie tzw. rewitalizacji), linię nr 17 pomiędzy Koluszkami a Łodzią-Widzewem będącą częścią podstawowego ciągu z Łodzi do Warszawy i wybiegającą z Kutna na północ linię nr 18 na odcinku Ostrowy – Czerniewice.

– Ruch na każdym z tych odcinków zostanie wstrzymany na cztery godziny z powodu prac inwestycyjnych i testów wyposażenia linii prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe – tłumaczy przedstawiciel spółki. Ograniczenia w ruchu pociągów na linii nr 4 będą obowiązywały przez cały okres obowiązywania rozkładu jazdy 2018/2019, czyli od 16 grudnia 2018 r. do 14 grudnia 2019 r., na pozostałych odcinkach wprowadzone zostaną natomiast na krócej. – Na linii nr 14 zmiany będą dotyczyć okresu od 16 grudnia 2018 r. do 13 listopada 2019 r., na linii nr 17 – od 16 grudnia 2018 r. do 27 lutego 2019 r., a na linii nr 18 – od 1 marca do 14 grudnia 2019 r. – wylicza nasz rozmówca.

PKP PLK chcą wypracować z przewoźnikami możliwie najlepszy wariant

Zapewnia on przy tym, że przerwy technologiczne zostaną zaplanowane tak, by jak najmniej dotknęły pasażerów. – Szczegółowe godziny zamknięć zostaną określone w trakcie konstruowania rocznego rozkładu jazdy. Ostateczny kształt rozkładu zostanie wypracowany z przewoźnikami, którzy otrzymają projekt rozkładu do 9 lipca tego roku – usłyszeliśmy.

Przerwa technologiczna w największym stopniu mogłaby utrudnić kursowanie pociągu IC „Karkonosze” (dziś relacji Białystok – Jelenia Góra, według wstępnych założeń w przyszłym roku także do Szklarskiej Poręby Górnej). Kursuje on bowiem zarówno linią 14, jak i 17. Nie wiemy na razie, czy utrzymane zostanie połączenie z Trójmiastem i Górnym Śląskiem.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź – Sieradz: Odwołane pociągi IC, ŁKA i PR

Pasażer

Łódź – Sieradz: Odwołane pociągi IC, ŁKA i PR

Kasper Fiszer 24 maja 2018

Łódzkie: Jakie objazdy w czasie remontu linii nr 14?

Infrastruktura

Początek robót na linii nr 14. Pierwsze zamknięcie w maju

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź – Sieradz: Odwołane pociągi IC, ŁKA i PR

Pasażer

Łódź – Sieradz: Odwołane pociągi IC, ŁKA i PR

Kasper Fiszer 24 maja 2018

Łódzkie: Jakie objazdy w czasie remontu linii nr 14?

Infrastruktura

Początek robót na linii nr 14. Pierwsze zamknięcie w maju

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5