NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: PR obsłuży pociągi międzyregionalne

| Kasper Fiszer 19.04.2017 50

Łódzkie: PR obsłuży pociągi międzyregionalne
Międzyregionalny pociąg PR Łódź w Żyrardowie.fot. Kasper Fiszer
Przewozy Regionalne nie znikną z tras województwa łódzkiego. UMWŁ planuje bowiem powierzać spółce obsługę relacji międzywojewódzkich także po roku 2020. Oferta PR ma więc uzupełniać się z siecią połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która przejmie przewozy wewnątrzregionalne.
Wczoraj opublikowaliśmy artykuł dotyczący przyszlości Przewozów Regionalnych w regionie łódzkim. Samorząd od czterech lat rozwija działalność własnej spółki przewozowej Łódzka Kolej Agomeracyjna, która przejmuje obsługę kolejnych tras w regionie. W naszym materiale wskazaliśmy, że w 2020 r. ŁKA może zastąpić kursy realizowane przez PR całkowicie.

PR i ŁKA będą się wzajemnie uzupełniać

Jeszcze wczoraj marszałek województwa Witold Stępień poinformował jednak, że ogólnopolska spółka operować będzie nadal na trasach międzywojewódzkich. – ŁKA będzie kursować wewnątrz regionu. Przewoźnicy będą uzupełniać się na łódzkich trasach – wskazywał. PR będą więc, podobnie jak dziś, kursować w relacjach wybiegających poza województwo, tracąc przy tym jednak obsługę linii wewnętrznych (np. z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa Trybunalskiego czy Opoczna).

– Zgodnie z programem restrukturyzacji PR planuje się, że po roku 2020 Przewozy Regionalne nadal będą świadczyć usługi na liniach międzyregionalnych, a ŁKA wykonywać będzie wszystkie wewnętrzne przewozy pasażerskie – wskazuje również Alina Giedryś, doradca marszałka ds. infrastruktury kolejowej. Jeżeli utrzymane zostaną porozumienia z władzami regionów sąsiednich w kształcie podobnym do obecnego, z Łodzi pociągiem PR dojechać będzie można do Wrocławia, Częstochowy czy Poznania. Z Kutna składy PolRegio odjadą do Torunia, a z Wielunia do Tarnowskich Gór.

Kolejne trasy ŁKA po dostawach Impulsów

Stanowisko to jest zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami samego przewoźnika. – Aktualny model przewozów po roku 2019 jest taki, że my będziemy realizować przewozy międzywojewódzkie – mówił we wrześniu zeszłego roku Krzysztof Urbański, dyrektor Oddziału Łódzkiego PR. Przyznał on wówczas, że będzie się to wiązało ze znacznym ograniczeniem pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez spółkę na terenie regionu łódzkiego, ale jego przyszłość ocenił jako pewną.

Na przejęcie kolejnych linii regionalnych pozwolić ma zakup kolejnych jednostek elektrycznych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną oraz elektryfikacja trasy do Opoczna. Według zapowiedzi UMWŁ pierwszą linią, na której pojawią się Impulsy Newagu, będzie odcinek magistrali E20 Kutno – Łowicz – Skierniewice. Dostawy jednostek mają rozpocząć się w przyszłym roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS