ŁKA ogłasza przetarg na zakup 14 nowych, trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Podobnie jak przy poprzednim zamówieniu, dostawca taboru będzie musiał zapewnić także usługę serwisową. Ogłoszenie o zamiarze zamówienia zostało 11 kwietnia wysłane do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.
Dalsza ekspansja kosztem PR
Przedstawiciele spółki oraz samorządu województwa odmawiają na razie podania bardziej szczegółowych informacji. - Czekamy na publikację w DU UE, która powinna nastąpić w ciągu 2-3 dni - mówi marszałek województwa Witold Stępień. Wiadomo jednak, że nowy tabor zostanie wykorzystany do obsługi linii przewidzianych do przejęcia w drugim etapie działalności ŁKA: z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska, Tomaszowa Mazowieckiego, a po elektryfikacji końcowego odcinka trasy - także do Opoczna. - To początek realizacji kolejnego etapu ŁKA i otwarcia na tę część województwa, która na razie nie jest przez ŁKA obsługiwana - zapowiada marszałek.
Zakup 14 trójczłonowych EZT umożliwi również wzmocnienie składów, a być może także zwiększenie częstotliwości na najbardziej obciążonych z dotychczas obsługiwanych tras (Łódź – Warszawa, Łódź – Skierniewice, Łódź – Sieradz). - Dziś, aby zaspokoić potrzeby przewozowe, trzeba sprzęgać po dwie lub trzy jednostki - tłumaczy samorządowiec.
Wydłużenie Flirtów nadal prawdopodobne
Prawdopodobnie do obsługi nowej partii pojazdów zostanie wybudowane osobne zaplecze techniczne (dotychczasowy obiekt przy stacji Łódź Widzew nie pomieści 14 dodatkowych jednostek, a ponadto jego ewentualne wykorzystanie rodziłoby problemy w razie wygranej oferenta innego niż Stadler). Takie rozwiązanie było zapowiadane przez przedstawicieli UMWŁ
już ponad rok temu. Marszałek województwa zastrzega jednak, że sposób rozwiązania kwestii serwisowania będzie zależał od decyzji zwycięzcy przetargu.
Niezależnie od zakupu nowych jednostek, ŁKA nadal zamierza dokupić człony środkowe do części posiadanych obecnie jednostek Flirt3. - Rozważamy różne warianty rozbudowy parku taborowego. Pozyskanie 14 pociągów trójczłonowych to pierwszy krok. W kolejnych etapach możliwe jest także wydłużenie posiadanych już pociągów dwuczłonowych - zapewnia wiceprezes spółki Janusz Malinowski. Nastąpi to jednak dopiero po sfinalizowaniu zakupu nowego taboru. Według władz ŁKA i województwa nowe zespoły trakcyjne mogą trafić do przewoźnika pod koniec 2017 roku.