Łódzcy podróżni muszą przygotować się na zmiany – od czerwca do pociągu dalekobieżnego nie wsiądą na przystanku Łódź Pabianicka. Wciąż będą mogli natomiast korzystać z Dworca Kaliskiego. Z powodu remontu jednego z wiaduktów PKP Intercity nie zmieni bowiem na razie trasy części kursów przelotowych, które kierowane są przez Łódź Chojny, Łódź Kaliską i Łódź Żabieniec.
PKP Intercity od dłuższego czasu przymierza się do wprowadzenia zmian w siatce przystankowej w węźle łódzkim.
Jak informowaliśmy przed miesiącem, wśród rozważanych korekt były rezygnacja z zatrzymywania się na przystanku Łódź Pabianicka i skierowanie pociągów przelotowych trasą przez Łódź Arturówek (bez zatrzymania), czyli z pominięciem Łodzi Kaliskiej. Część z tych rozwiązań wejdzie w życie wraz z najbliższą korektą rozkładu jazdy, czyli 11 czerwca.
Łódź Pabianicka: Zainteresowanie podróżnych zbyt małe – Po ponadrocznej analizie potoków pasażerów na stacji Łódź Pabianicka podjęliśmy decyzję o likwidacji tam postojów z uwagi na niskie zainteresowanie podróżnych – mówi Anna Zakrzewska z zespołu prasowego PKP Intercity. To jeden z najmłodszych łódzkich przystanków, który powstał w 2013 r. głównie w celu obsługi ruchu regionalnego. Mieści się w dzielnicy Górna, u zbiegu ważnych arterii – al. Jana Pawła II i ul. Pabianickiej, od której wziął swoją nazwę.
Leży on pomiędzy stacjami Łódź Chojny i Łódź Kaliska. Mogą zatrzymywać się tam pociągi omijające tę ostatnią stację łącznicą w kierunku Pabianic. Pociągi PKP IC zaczęły przystawać tam w grudniu 2015 r. Od początku można było wsiadać tam do kursów w kierunku Wrocławia lub w relacji przeciwnej, które nie są kierowane na Dworzec Kaliski. Równocześnie wprowadzono postoje na przystanku Łódź Dąbrowa, które zostaną utrzymane.
Remont blokuje plany przewoźnikaPKP Intercity zachowa też obecny przebieg pociągów korzystających z dworca Łódź Kaliska. Decyzja w tej sprawie ma jednak najprawdopodobniej charakter tymczasowy. – Planowaliśmy wytrasować swoje pociągi trasą przez Zgierz i Łódź Antonówek – stwierdza bowiem Anna Zakrzewska. – Składy będą jednak nadal jeździć przez stację Łódź Kaliska z uwagi na prowadzone pomiędzy Zgierzem a Łodzią-Widzewem prace modernizacyjne (przebudowa wiaduktu) – tłumaczy przedstawicielka spółki.
Oznacza to, że przynajmniej na razie siatka przystanków obsługujących pociągi dalekobieżne nie zostanie uszczuplona o Łódź Żabieniec, a na dworcu Łódź Chojny oferta połączeń nie będzie jedynie marginalna. Pierwsza z wymienionych stacji znajduje się w dzielnicy Bałuty i obsługuje duże blokowiska Teofilowa i Żubardzia. Druga leży na terenie Górnej i cechuje się dobrym dojazdem komunikacją miejską do wielu osiedli południowej części miasta.
Oszczędność dla przejeżdżających, trudności dla wsiadającychJeśli w przyszłości dojdzie do zmiany trasy wszystkich pociągów przelotowych, jedyną obsługiwaną przez nie łódzką stacją pozostanie Widzew. Dworzec ten jest jednak położony dość peryferyjnie względem centrum miasta. Przejazd przez Łódź Arturówek zajmuje około kwadrans mniej niż przez Łódź Chojny i Łódź Kaliską.