Z pewnością nigdy nie odjedziemy już pociągiem z 6. peronu stacji Łódź Kaliska. Stary jest bowiem właśnie rozbierany, a po zakończeniu przebudowy liczba peronów ma zostać zmniejszona do pięciu. Na razie prace obejmują przede wszystkim demontaż wyeksploatowanych torów i innych elementów infrastruktury, ale pod koniec roku modernizacja Łodzi Kaliskiej ma wejść w zasadniczą fazę budowy nowego układu torowego.
W kwietniu rozpoczęła się jedna z największych inwestycji kolejowych na obszarze łódzkiego węzła kolejowego – przebudowa stacji Łódź Kaliska. – Prace nie powodują ograniczeń w ruchu pociągów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Znacząco ograniczona została jednak liczba czynnych peronów, bo trwa już rozbiórka tych oznaczonych numerami 4, 5 i 6.
Prace także na dawnej stacji Łódź-Karolew
– Demontowane są też tory i sieć trakcyjna po wschodniej stronie stacji – stwierdza nasz rozmówca (mowa tu o torach leżących właśnie przy rozbieranych peronach czołowych). Tory te kończyły się kozłami oporowymi przed nigdy nieotwartym wiaduktem nad al. Bandurskiego. Demontaż szyn, podkładów i słupów sieci trakcyjnej prowadzony jest także w rejonie stacji Łódź Kaliska Towarowa (d. Łódź-Karolew).
– Usuwane są ponadto wyeksploatowane elementy wiaduktu wschodniego oraz przejścia podziemnego pod peronami 4, 5 i 6 – uzupełnia przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Przejście to, podobnie zresztą jak i sam wiadukt, nigdy nie zostało oddane do użytku, więc na jego kondycję techniczną wpłynął raczej czas niż rzeczywisty proces eksploatacji. – Na pacu budowy wykonawca gromadzi już nowe szyny i podkłady – podsumowuje bieżące działania nasz rozmówca.
Koniec prac zaplanowano na październik 2022 r.
Samo rozpoczęcie budowy nowego układu torowego zostało zaplanowane na IV kwartał tego roku. Po zakończeniu prac liczba peronów na stacji ma się zmniejszyć, nie zostanie bowiem odtworzony peron nr 6. Był on jednak znacznie oddalony od budynku dworca, co sprawiało, że był on relatywnie mało użyteczny.
– Prace zaplanowano do października 2022 r. – wskazuje Mirosław Siemieniec, dodając, że inwestycja finansowana jest w całości z budżetu państwa. Łączna wartość robót to 337 mln zł netto.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.