Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Łódź Fabryczna: Będzie więcej pociągów i brak ograniczeń dla składów wagonowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Łódź Fabryczna: Będzie więcej pociągów i brak ograniczeń dla składów wagonowych
fot. Roman CzubińskiŁódź Fabryczna w budowie
Nie będzie konieczności obsługi odcinka Łódź Fabryczna – Łódź Widzew składami wagonowymi z lokomotywami na obu końcach – wynika z deklaracji przedstawicieli PKP PLK, PKP Intercity oraz łódzkiego Urzędu Marszałkowskiego. Przedstawiciele PKP IC zapewniają ponadto, że Centrum Unijnych Projektów Transportowych niemal na pewno wyrazi zgodę na zmianę tras obsługiwanych przez część ezt Flirt i Dart. Liczba pociągów odjeżdżających z nowego dworca będzie większa niż w ostatnim rozkładzie jazdy przed zamknięciem w 2011 r. i wyniesie 109 połączeń na dobę.

Uczestnicy konferencji odnieśli się do informacji, które jako pierwszy ujawnił Rynek Kolejowy w ubiegłym tygodniu. Z danych przedstawionych na posiedzeniu Rady Przewoźników przez PKP PLK wynikało, że na podziemnym dworcu, którego budowa po czterech latach zbliża się do końca, nie będzie możliwości zmiany czoła składów wagonowych. PKP Intercity musiałoby zatem albo obsługiwać swoje połączenia Łódź – Warszawa elektrycznymi zespołami trakcyjnymi przesuniętymi z innych tras, albo doczepiać na końcu składu drugą lokomotywę, co kłóciłoby się z wymogami ekonomii. Pojawiły się też pogłoski o możliwym kończeniu przez część pociągów Łódź – Warszawa trasy na dworcu Łódź Kaliska. Choć rzecznik PKP PLK szybko zdementował te informacje, protesty przeciwko takiemu rozwiązaniu zapowiedzieli już radni Rady Miejskiej.

– Nie będzie ograniczeń dla wjazdu składów wagonowych – zapewnił członek zarządu PKP PLK S.A. Andrzej Pawłowski. Jak dodał, brak torów na zachodniej głowicy rozjazdowej stacji nie stanowi przeszkody dla zmiany czoła składów wagonowych. Sposób prowadzenia ruchu będzie zbliżony do tego znanego ze starego dworca: jedna lokomotywa będzie przyprowadzała skład wagonowy, druga zostanie doczepiona do niego z przeciwnej strony i odprowadzi pociąg w kierunku Widzewa. Po odjeździe składu z nową lokomotywą pierwsza z jednostek odjedzie na tory odstawcze, by czekać na kolejny skład.

35 pociągów PKP Intercity. Będą nowe relacje

Według Janusza Małka z PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy z dworca Łódź Fabryczna będzie odjeżdżało 35 pociągów spółki na dobę. Pojawią się nowe relacje, takie jak Łódź – Szczecin ze zmianą czoła na Widzewie (pociąg będzie jeździł początkowo przez Zgierz, następnie – z powodu prac torowych na linii nr 3 – przez Łódź Chojny i Ostrów Wielkopolski). Na trasie Łódź – Warszawa wszystkich pociągów PKP IC będzie 13 par. Wszystkie zakończą bieg na dworcu Łódź Fabryczna, natomiast 4 pary wydłużone w kierunku Wrocławia pojadą przez Chojny i Lublinek, omijając stację Łódź Kaliska. Przewidywana obsługa trakcyjna to ezt Pesa Dart (10 składów), Flirt 3 (2 składy) i skład wagonowy (poranny „Łodzianin/ „Uszatek”). Pojazdy zostaną wycofane z trasy Warszawa – Lublin przed jej modernizacją, powrócą też po latach przerwy przelotowe relacje przez Warszawę, takie jak Łódź – Białystok czy Łódź – Olsztyn. Oprócz tego w dni robocze w szczytach przewozowych pociągi zestawione z ezt będą przeplatane kursami składów dwunastowagonowych, co pozwoli uzyskać cykliczne odjazdy co pół godziny.

ŁKA z Fabryczną nie ma problemu

Wiceprezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusz Malinowski zadeklarował, że spółka uruchomi 14 par pociągów z podziemnego dworca w relacji do Koluszek, Skierniewic i Warszawy (ta ostatnia, weekendowa relacja zostanie od grudnia rozbudowana do 5 par). Przedstawiciele ŁKA już w ubiegłym tygodniu deklarowali, że przewoźnik nie wnosi uwag co do proponowanej wówczas przez zarządcę infrastruktury organizacji ruchu. Tabor ŁKA – 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt 3 – spełnia wszystkie wymagania postawione przez PKP PLK pojazdom kursującym w tunelu, także związane z blokadą hamulca zespolonego. Przewozy Regionalne zapowiedziały, że zmodernizowane pojazdy EN57 także nie będą miały problemu z wjazdem na stację.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5