Z tablic informacyjnych na dworcu Łódź Fabryczna zniknął napis o teście systemu. PKP PLK poinformowała bowiem, że uzupełniła braki w systemie informacji pasażerskiej, co umożliwiło przejście do normalnego funkcjonowania ekranów.
Dworzec Łódź Fabryczna funkcjonuje już od ponad roku. Tymczasem niemal do tej pory wszelkie elektroniczne tablice informacyjne działały w trybie testowym. Na wszystkich wyświetlaczach peronowych oraz na zbiorczych ekranach prezentujących najbliższe przyjazdy i odjazdy nieustannie pojawiała się informacja o testowym charakterze ich działania wraz z sugestią, by danych nie traktować w sposób wiążący. Mimo to z naszych obserwacji wynikało, że w znakomitej większości przypadków informacje podawane były w sposób prawidłowy i zgodny ze stanem faktycznym.
PKP PLK: konieczne było uzupełnienie systemu informacyjnegoKomunikaty budziły jednak obawy naszych czytelników, którzy nie byli pewni prawidłowości działania systemu informacyjnego. Ich obawy są już jednak nieaktualne – po trzynastu miesiącach od uruchomienia tablic zniknął z nich dodatkowy napis. – Od środy rano system działa już bez komunikatu o testach – poinformował nas Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Jaka była przyczyna tak długiego działania ekranów w trybie testowym? – System dynamicznej informacji pasażerskiej musiał być uzupełniony – stwierdza jedynie nasz rozmówca. – Na czas prac na wyświetlaczach była wskazana informacja o testach – dodaje przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Problemy z informacją również na dworcu autobusowymPrzypomnijmy, że problemy z informacją pasażerską
dotyczą także autobusowej części dworca, która zarządzana jest przez Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Od momentu otwarcia nie uruchomiono ani jednego okienka kasowego czy informacyjnego. Choć bilety autobusowe chciała sprzedawać Łódzka Kolej Aglomeracyjna, ostatecznie do współpracy z jednym z przewoźników nie doszło i na terenie dworca nie ma możliwości zakupu biletu na żaden z kursów korzystających z Wielostanowiskowego Przystanku Autobusowego, jak oficjalnie nazywany jest zespół stanowisk.
Wciąż nie ma też zagregowanej informacji o rozkładzie jazdy w internecie. Od wielu miesięcy ZDiT zapowiada przygotowanie witryny internetowej, na której zaprezentowane będą dane dotyczące wszystkich korzystających z WPA przewoźników, ale wciąż do jej otwarcia nie doszło. Jedynym kompletnym źródłem informacji pozostaje więc rozkład jazdy wydrukowany na zwykłej kartce papieru i powieszony na szybie jednego z nieczynnych okienek kasowych.