Uprawomocniło się pozwolenie na budowę tunelu pomiędzy przystankiem Łódź Niciarniana a stacją Łódź Fabryczna. Dzięki wydanemu przez Łódzki Urząd Wojewódzki dokumentowi wykonawca może rozpocząć prace przy ścianach szczelinowych budowli.
Zapowiadany termin uzyskania pozwolenia kilkakrotnie przesuwano. Inwestor i wykonawca spodziewali sie jego wydania w końcu lipca, potem - w sierpniu, następnie pod koniec września. Podczas oczekiwania wykonywano prace porządkowe i kontynuowano budowę samego dworca. Przyczyną opóźnień były zmiany w pierwotnym projekcie, mające na celu ominięcie "soczewki wodnej" (podziemnego jeziora) w okolicach przystanku Łódź Niciarniana. Aby zminimalizować ryzyko zakłóceń na budowie i podtopień w pobliskich budynkach, zdecydowano się przesunąć wlot tunelu nieco na zachód. Dzięki temu tor w rejonie "soczewki" będzie biegł na mniejszej głębokości, co pozwoli ominąć podziemne wody od góry.
Dwukomorowy tunel będzie liczył 1074 metry długości i około 30 szerokości. Technologia, w jakiej zostanie wykonany, to metoda odkrywkowa z wykorzystaniem ścian szczelinowych. Początkowo będzie pełnił rolę tunelu technologicznego do transportu ziemi z tunelu pod wiaduktem ul. Kopcińskiego. Potem w każdej z komór znajdą się po dwa tory (rozwiązanie takie przyjęto w celu separacji ruchu regionalnego od dalekobieżnego).
Termin oddania do użytku dworca Łódź Fabryczna to wciąż oficjalnie 28 lutego 2015 r.