96 procent – to zaawansowanie budowy dworca Łódź Fabryczna według najnowszych danych wykonawcy. Pracownicy konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor montują obecnie sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz prowadzą prace wykończeniowe wewnątrz budynku.
Tory już przejezdne
– Torowisko kolejowe, włącznie z najtrudniejszym odcinkiem pod wiaduktem ul. Kopcińskiego, jest już w pełni gotowe. Perony są w trakcie wykańczania, trwa montaż panoramicznych wind i schodów ruchomych – informuje Marcin Dyguda z Zarządu Dróg i Transportu. Na dworcu trwa montaż instalacji teletechnicznych i energetycznych, powstają poszczególne pomieszczenia techniczne, jak rozdzielnie czy pomieszczenia wentylatorów.
Jednocześnie powstaje układ drogowy wokół stacji. – Przed wschodnim wejściem powstają trzy wiadukty, z których jeden, tramwajowy, jest już praktycznie gotowy. W budowie są również rampy i zjazdy, prowadzące na parkingi Kiss&Ride oraz do podziemnych garaży. Skrzyżują się tu dwie osie komunikacyjne: Nowotargowa (relacja półno-południe) i Nowowęglowa, doprowadzająca ruch od strony ul. Kopcińskiego – wylicza Dyguda.
Odbiór w sierpniu, pociągi dopiero w grudniu
Ukończenie dworca do 31 sierpnia nie oznacza jednak, że z początkiem września do podziemnej hali peronowej zaczną wjeżdżać rozkładowe pociągi pasażerskie.
Jak informowaliśmy (jako pierwsi) w lutym, PKP IC, PR oraz ŁKA nie zaplanowali na obecny roczny rozkład jazdy żadnych pociągów zaczynających i kończących bieg na dworcu Łódź Fabryczna. Odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna powróci zatem na kolejową mapę Polski dopiero 11 grudnia br.