Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Do końca budowy niedaleko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Fabryczna: Do końca budowy niedaleko
fot. nlf-b2.plWykańczanie hali peronowej
96 procent – to zaawansowanie budowy dworca Łódź Fabryczna według najnowszych danych wykonawcy. Pracownicy konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor montują obecnie sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz prowadzą prace wykończeniowe wewnątrz budynku.

Tory już przejezdne

– Torowisko kolejowe, włącznie z najtrudniejszym odcinkiem pod wiaduktem ul. Kopcińskiego, jest już w pełni gotowe. Perony są w trakcie wykańczania, trwa montaż panoramicznych wind i schodów ruchomych – informuje Marcin Dyguda z Zarządu Dróg i Transportu. Na dworcu trwa montaż instalacji teletechnicznych i energetycznych, powstają poszczególne pomieszczenia techniczne, jak rozdzielnie czy pomieszczenia wentylatorów.

Jednocześnie powstaje układ drogowy wokół stacji. – Przed wschodnim wejściem powstają trzy wiadukty, z których jeden, tramwajowy, jest już praktycznie gotowy. W budowie są również rampy i zjazdy, prowadzące na parkingi Kiss&Ride oraz do podziemnych garaży. Skrzyżują się tu dwie osie komunikacyjne: Nowotargowa (relacja półno-południe) i Nowowęglowa, doprowadzająca ruch od strony ul. Kopcińskiego – wylicza Dyguda.

Odbiór w sierpniu, pociągi dopiero w grudniu

Choć w styczniu pojawiło się zagrożenie dla terminu (wykonawca zaprosił inwestorów do negocjacji w sprawie przesunięcia daty ukończenia dworca i zwiększenia kwoty kontraktu), obecnie toczą się już tylko rozmowy na temat drugiego z postulatów (roszczenia wykonawcy opiewają na 119 mln zł). Zarówno Urząd Miasta, jak i PKP PLK od początku deklarowały brak zgody na kolejne opóźnienie. To zrozumiała postawa, bo – jak poinformowano nas w Centrum Unijnych Projektów Transportowych – jeśli do końca bieżącego roku dworzec nie otrzyma ostatecznego pozwolenia na użytkowanie, projekt mógłby stracić dofinansowanie z funduszy unijnych na kwotę prawie miliarda złotych.

Ukończenie dworca do 31 sierpnia nie oznacza jednak, że z początkiem września do podziemnej hali peronowej zaczną wjeżdżać rozkładowe pociągi pasażerskie. Jak informowaliśmy (jako pierwsi) w lutym, PKP IC, PR oraz ŁKA nie zaplanowali na obecny roczny rozkład jazdy żadnych pociągów zaczynających i kończących bieg na dworcu Łódź Fabryczna. Odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna powróci zatem na kolejową mapę Polski dopiero 11 grudnia br.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5