Trwa ważna dla ruchu towarowego w centralnej Polsce inwestycja infrastrukturalna – PKP PLK przywracają przejezdność obu torów na łącznicy nr 541 pomiędzy łódzkimi stacjami Widzew i Olechów. Pociągi pojadą tam z prędkością 40 km/godz. na jesieni tego roku. Roboty realizuje ZRK DOM z Poznania.
Trwają prace infrastrukturalne na łódzkim węźle kolejowym – także tam, gdzie efektów nie mogą oglądać podróżni. Tocząca się obecnie inwestycja obejmuje bowiem nieeksploatowaną w ruchu pasażerskim sześciokilometrową linię nr 541 o charakterze łącznikowym. Prowadzi ona z Łodzi Widzewa na najważniejszą stację towarową w mieście – Łódź Olechów, przebiegając m.in. przez nieczynny od lat przystanek Łódź Andrzejów Szosa.
Celem jest zwiększenie przepustowości towarowej trasy
– Roboty prowadzone na linii nr 541 obejmują naprawę torów oraz kompleksową wymianę rozjazdów. Efektem prac będzie likwidacja ograniczeń prędkości i zwiększenie przepustowości łącznicy – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Dzięki przywróceniu do eksploatacji dwóch nieczynnych torów na czterokilometrowym szlaku między Olechowem a Widzewem z trasy będzie mogło korzystać więcej pociągów towarowych – uściśla.
Podana przez przedstawiciela zarządcy infrastruktury niższa niż nominalna długość linii odległość pomiędzy Widzewem a Olechowem wynika z rozległości olechowskiej stacji. Szlak kończy się bowiem przy posterunku Łódź Olechów ŁOC, gdzie tor opisywanej łącznicy zbiega się z linią nr 25 Łódź Kaliska – Dębica. Z magistralą łączą się tam także trasy oznaczone numerami 830 i 831 – obie spinają ze sobą przeciwległe części olbrzymiej stacji Łódź Olechów (każda z nich ma ok. 5 km długości).
Do jednego z najważniejszych terminali w kraju z prędkością 40 km/godz.
– W ramach prowadzonej obecnie inwestycji zużyte podkłady z drewna zostaną zastąpione nowymi podkładami strunobetonowymi. Wykonawca oczyści i uzupełni tłuczeń. Zwiększenie bezpieczeństwa przyniesie wymiana 13 rozjazdów i 4 krzyżownic oraz 26 słupów trakcyjnych – wylicza Karol Jakubowski. Podkreśla on duże znaczenie toczącego się remontu. – Umożliwi on przejazd ciężkich pociągów do jednego z najważniejszych w Polsce kolejowych terminali towarowych zlokalizowanych w Łodzi Olechowie z prędkością 40 km/godz. – stwierdza.
Roboty rozpoczęły się 9 kwietnia. – Całość inwestycji zakończy się 31 października tego roku – wskazuje nasz rozmówca. – Prace są finansowane ze środków własnych PLK w ramach zadania „Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w obrębie aglomeracji warszawsko-łódzkiej na terenie działania Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi”. Wartość projektu wynosi 10,3 mln zł. Wykonawcą jest Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Poznań, spółka zależna PLK – dodaje. Należy w tym miejscu przypomnieć, że ostatnim pociągiem pasażerskim na tej trasie był najprawdopodobniej uruchomiony w 2012 r. kurs specjalny dla miłośników kolei, w ramach którego dojechano także do Spały, Regien i Bełchatowa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.