Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Łochów: Modernizacja Rail Baltiki daje się we znaki mieszkańcom

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Łochów: Modernizacja Rail Baltiki daje się we znaki mieszkańcom
13 grudnia na linię Warszawa – Białystok powróciły bezpośrednie połączenia pasażerskie. Tym samym oddany do eksploatacji został zamknięty przez wiele miesięcy odcinek Tłuszcz – Sadowne Węgrowskie, po którym pociągi nie kursowały. Mieszkańców Łochowa uruchomienie pociągów jednak specjalnie nie cieszy, bo mają inne problemy spowodowane samą modernizacją. PKP PLK nie wywiązały się ze swoich zobowiązań dotyczących budowy infrastruktury, która skomunikuje obie strony przedzielonego linią kolejową miasta.

W ciągu ulicy Żeromskiego w Łochowie znajdował się do niedawna przejazd kolejowy. Jest on w tej chwili zamknięty i od początku modernizacji wiadomo było, że przejazd miał ulec likwidacji.

W odległości kilkuset metrów od przejazdu miał powstać wiadukt drogowy zapewniający bezkolizyjne przedostanie się na drugą stronę miasta. Miało też zostać zbudowane podziemne przejście dla pieszych. Póki co nie ma ani wiaduktu, ani podziemnego przejścia. Teraz już wiadomo, że wiadukt powstanie dopiero w ciągu dwóch kolejnych lat.

Chcą poprawy bezpieczeństwa

Wykonawca inwestycji, tuż obok zamkniętego przejazdu w ciągu ul. Żeromskiego, zapewnił mieszkańcom przejście tymczasowe. Przejście nie jest jednak strzeżone. Łochowian najbardziej niepokoi fakt, że niedaleko przejścia znajduje się szkoła, do której chodzą dzieci mieszkające po drugiej stronie torów, a więc codziennie muszą korzystać z przejścia. Między innymi w sprawie prowizorycznej przeprawy odbyła się w minionym tygodniu nadzwyczajna sesja rady miasta, z udziałem przedstawicieli PKP PLK. Mieszkańcy i radni domagają się, by przejście, na czas budowy docelowego wiaduktu, było wyposażone w infrastrukturę zapewniającą mieszkańcom bezpieczeństwo. Kolejarze obiecali, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy przejście zostanie wyposażone w sygnalizacją świetlną, rogatki i monitoring. Do tego czasu pociągi będą zwalniały w rejonie przejścia do 20 km/h i będą ostrzegać pieszych sygnałem dźwiękowym.

Wolą nie ryzykować

Władze miasta, pomimo zapewnień kolejarzy o bezpieczeństwie w rejonie przejścia, obawiają się o dzieci korzystające z niezabezpieczonego przejścia. Dlatego samorząd już zorganizował na własny koszt komunikację autobusową, która codziennie zawozi z centrum uczniów do szkoły znajdującej się w północno-zachodniej części miejscowości, czyli po drugiej stronie torów.

Łochowianie grożą, że jeśli przejście nie zostanie w zadeklarowanym czasie odpowiednio zabezpieczone, to zablokują dopiero co otwartą trasę.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Infrastruktura

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Witold Urbanowicz 10 czerwca 2023

Nowe Flirty KM dla linii Warszawa – Tłuszcz

Tabor i technika

Nowe Flirty KM dla linii Warszawa – Tłuszcz

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Finlandia: Nowe prognozy dla tunelu do Estonii

Infrastruktura

Finlandia: Nowe prognozy dla tunelu do Estonii

Roman Czubiński 14 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Infrastruktura

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Witold Urbanowicz 10 czerwca 2023

Nowe Flirty KM dla linii Warszawa – Tłuszcz

Tabor i technika

Nowe Flirty KM dla linii Warszawa – Tłuszcz

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Finlandia: Nowe prognozy dla tunelu do Estonii

Infrastruktura

Finlandia: Nowe prognozy dla tunelu do Estonii

Roman Czubiński 14 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5