Łódzka Kolej Aglomeracyjna zamieściła na swoich pojazdach numery siedzeń. Nowe oznaczenia naniesiono zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz jednostek Stadler Flier, a przyjęte rozwiązanie jest analogiczne do tego stosowanego przez PKP Intercity. Na razie łódzki przewoźnik nie wprowadza jednak zmian w taryfie biletowej, choć zapowiada nowości na swojej najdłuższej trasie z Łodzi do Warszawy.
Przed kilkoma dniami na części jednostek Stadler Flirt eksploatowanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną pojawiły się oznaczenia numeracji miejsc. Zastosowano je zarówno na zewnątrz taboru (przy drzwiach znajdziemy informację o zakresie numerów znajdujących się w pobliżu siedzeń), jak i wewnątrz pojazdu. Zastosowane rozwiązanie jest niemal w pełni analogiczne do tego znanego z pociągów dalekobieżnych PKP Intercity.
Na razie numeracja nie będzie wykorzystana do obsługi pasażerów
Numery znalazły się więc nad linią okien nad siedzieniami i nad oznaczeniem klasy wagonu na burcie jednostki. – Łódzka Kolej Aglomeracyjna podjęła decyzję o wprowadzeniu numeracji miejsc w pociągach – potwierdza Marta Markowska, rzecznik prasowy przewoźnika. – Oznaczenia zostały umieszczone wewnątrz i na zewnątrz pojazdów zgodnie z obowiązującymi przepisami – dodaje.
Na razie przewoźnik nie zamierza jednak wprowadzić sprzedaży biletów z miejscówkami. – Jeśli spółka zdecyduje się wykorzystać numerację do obsługi pasażerów, poinformujemy o tym fakcie – zapewnia jedynie nasza rozmówczyni. Przedstawicielka ŁKA nie wskazuje przy tym, jaka była wobec tego przyczyna podjęcia decyzji o wprowadzeniu dodatkowych oznaczeń na pojazdach.
265 tys. podróżnych na trasie Łódź – Warszawa
Wydaje się naturalne, że jeśli obowiązkową czy faktultatywną rezerwacją miejsc miałoby zostać objęte któreś z istniejących połączeń spółki, byłaby to weekendowa linia Łódź – Koluszki – Skierniewice – Warszawa. Łódzka Kolej Aglomeracyjna realizuje tam swoje kursy komercyjne, uzupełniając siatkę połączeń PKP Intercity. W dni wolne od pracy swoich – objętych umową z województwem łódzkim – pociągów pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski nie uruchamiają natomiast Przewozy Regionalne.
Przed kiloma dniami minęła druga rocznica inauguracji kursów ŁKA do stolicy. Jak poinformowała z tej okazji spółka, dotychczas z usług przewoźnika na tej trasie skorzystało 265 tys. podróżnych (przekłada się to na ponad 2500 osób przewiezionych średnio w ciągu jednego weekendu). W krótkim komunikacie przypomniano, że pociągi ŁKA są obecnie najszybszymi i najtańszymi kursami w tej relacji. – Już w najbliższym czasie kolejna nowość na tej trasie – zapowiedziała ŁKA, nie wskazując jednak, jakich zmian mogą spodziewać się podróżni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.