Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA rezygnuje z rozbudowy Flirtów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA rezygnuje z rozbudowy Flirtów
fot. Kasper FiszerFlirt 3 Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
Łódzka Kolej Aglomeracyjna weryfikuje swoje plany taborowe. Przewoźnik ograniczy swoje inwestycje do zakupu nowych pojazdów w ramach toczącego się właśnie postępowania. Nie będzie natomiast wydłużał już eksploatowanych jednostek o trzeci człon.

Eksploatowany obecnie przez ŁKA tabor jest całkowicie jednorodny, łódzka spółka dysponuje bowiem wyłącznie dwudziestoma dwuczłonowymi jednostkami Flirt 3. Sprawia to pewne trudności przy obsłudze linii cechujących się różną frekwencją, bo choć pojazdy Stadlera można ukratniać, przy stosunkowo niewielkiej liczbie użytkowanych egzemplarzy dodatkowa jednostka w składzie oznacza zmniejszenie możliwości uruchomienia dodatkowych kursów. W związku z tym przewoźnik planował nie tylko zamawiać w przyszłości pojazdy o innej pojemności, ale i rozbudować część już posiadanych zespołów trakcyjnych.

Wydłużanie pociągów nieuzasadnione nie tylko finansowo

– Zainteresowanie podróżnych [naszymi pociągami] jest tak duże, że nasz tabor jest za mały. Mamy więc plan, by rozbudować o trzeci człon część naszych Flirtów – mówił nam w styczniu prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Andrzej Wasilewski. – Chcemy w ten sposób przebudować około dziesięciu jednostek – wskazywał. Dodał przy tym, że ostateczne decyzje będą zależeć od możliwości finansowych spółki.

Dziś wiemy już jednak, że przewoźnik nie zdecyduje się ostatecznie na taki ruch. – W toku przygotowań do postępowania przetargowego na zakup 14 nowych pociągów nasz zarząd skrupulatnie przeanalizował wszystkie możliwe opcje zakupu taboru. Na podstawie analizy kosztów i danych technicznych uznał, że dokupowanie trzeciego członu do wykorzystywanych obecnie EZT byłby nie byłoby uzasadnione ani finansowo, ani technologicznie – mówi Anna Kulik, specjalista ds. promocji Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Będzie zatrudnienie dla jednostek o niskiej pojemności

Jak tłumaczy przedstawicielka spółki, taka decyzja podyktowana jest w dużej mierze czasochłonnością operacji. – Poszczególne składy trzeba byłoby bowiem wysyłać do fabryki Stadlera w Siedlcach, by łączyć je z trzecimi członami. Po takim zabiegu wydłużone składy musiałyby przejść procedurę dopuszczenia do eksploatacji, a także wszystkie testy bezpieczeństwa. Wydłużenie każdego składu zajęłoby około sześć miesięcy – wskazuje.

Inną przyczyną zmiany planów jest, rzecz jasna, koszt przeprowadzenia samej rozbudowy. ŁKA twierdzi też, że użytkowana obecnie flota dwudziestu dwuczłonowych Flirtów doskonale nadaje się do obsługi niektórych połączeń, nie ma więc potrzeby redukcji liczby taboru o niższej pojemności. – Dwuczłonowe pociągi świetnie sprawdzają się na liniach, na których jest nieco mniej pasażerów lub składy jeżdżą częściej – ocenia Anna Kulik.

Dłuższych EZT i tak będzie więcej niż dwuczłonowych

Różnorodność taboru ma być więc budowana wyłącznie dzięki kolejnym zakupom. Przewoźnik przypomina, że oprócz czternastu zespołów trakcyjnych, które trafią do niego w związku z zamówieniem własnym, otrzyma prawdopodobnie także osiem kolejnych, których zakup planuje łódzki urząd marszałkowski w związku z planami budowy tzw. łódzko-warszawskiej kolei aglomeracyjnej. – Łącznie na tory wyjadą więc 22 nowe jednostki – podsumowuje przedstawicielka przewoźnika.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5