Łódzka Kolej Aglomeracyjna poinformowała, że 4 lipca Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie dotyczące postępowania na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z ich utrzymaniem.
Pesa w odwołaniu do KIO zarzucała Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej m.in. udzielanie wyjaśnień dotyczących przetargu, które miały powodować nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia oraz niewyczerpujące i niekompletne odpowiedzi na pytania oferentów. Z Pesą zgodził się Stadler Polska, przystępując po stronie odwołującego do postępowania. Decyzją KIO odwołanie zostało w całości odrzucone i ocenione jako bezzasadne.
– Łódzka Kolej Aglomeracyjna realizuje czynności wynikające z toczącego się postępowania zgodnie z obowiązującymi procedurami i przepisami prawa – podkreśla w piśmie do redakcji przedstawiciel ŁKA.
20 czerwca LKA zwróciła się do Centralnego Biura Antykorupcyjnego z wnioskiem o objecie tzw. „osłona antykorupcyjną” przetargi na elektryczne pociągi. Osłona antykorupcyjna ma zabezpieczyć zapewnienie właściwego przebiegu postępowania przetargowego oraz ochronę interesów Zarządu Województwa Łódzkiego i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Nowy tabor zostanie wykorzystany do obsługi linii przewidzianych do przejęcia w drugim etapie działalności ŁKA: z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska, Tomaszowa Mazowieckiego, a po elektryfikacji końcowego odcinka trasy – także do Opoczna. Zakup 14 trójczłonowych ezt umożliwi również wzmocnienie składów, a być może także zwiększenie częstotliwości na najbardziej obciążonych z dotychczas obsługiwanych tras (Łódź – Warszawa, Łódź – Skierniewice, Łódź – Sieradz).
Więcej o przetargu w Łódzkiem piszemy
tutaj.