Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Impulsy 2 i wydłużone Flirty wzmocnią nasz potencjał

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Impulsy 2 i wydłużone Flirty wzmocnią nasz potencjał
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plImpuls 2 w halach Newagu.
– Impulsy, które kupujemy mają być dla nas, nomen omen, impulsami do rozwoju. W grudniu także nimi wjedziemy na nowe trasy, które, mamy nadzieje, przyczynią się do znacznego wzrostu liczby pasażerów – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Z Januszem Malinowskim rozmawialiśmy podczas prezentacji pierwszego z 14. pociągów Impuls 2, które ŁKA zamówiła w ramach kontraktu z Newagiem. O naszych wrażeniach z jego prezentacji napisaliśmy tutaj.

– Nie będzie tak, że 4 nowe pociągi z 14 zamówionych wjadą od grudnia na jakąś konkretną linie. Wzmocnimy nimi istniejące relację oraz te, które w siatce połączeń ŁKA pojawią się po raz pierwszy. Chodzi o linie Skierniewice – Łowicz – Kutno, Łódź – Tomaszów Mazowiecki oraz Łódź – Piotrków Trybunalski – Radomsko – mówił Malinowski.

Prezes ŁKA liczy na to, że podobnie jak w wypadku linii z Łodzi do Łowicza, kolej nowym taborem przyczyni się do odebrania pasażerów busom i komunikacji indywidualnej. Oprócz samych pociągów ŁKA kupiła w Newagu usługę utrzymania pociągów. Realizowana będzie na terenie bazy PKP Cargo w łódzkim Olechowie. – Producent już zajmuje się doposażaniem tego zakładu. Zajmie się naszymi pociągami aż do poziomu obsługi P4, na okres 12 lat.

Janusz Malinowski zapowiedział tez wydłużenie pociągów Flirt, które obecnie jeżdżą w taborze przewoźnika i posiadają dwa człony.

– Zakończyliśmy już negocjacje ze Stadlerem, dotyczące wydłużenia 10 pojazdów o kolejny, trzeci człon. Trwają ostatnie prace przy dokumentacji tej przebudowy. Zlecenie przekażemy Stadlerowi, ponieważ fizycznie nie ma możliwości wystawienia go na przetarg, odbędzie się natomiast, zgodnie z prawem, kontrola ex-ante. Umowę na wykonanie prac przy dodaniu członu chcemy zlecić jeszcze w tym roku. W 2019 część pociągów mogłaby być więc już wydłużona – powiedział prezes ŁKA.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5