Pasażer oczekuje biletu „na podróż”, a nie „na przewoźnika” – twierdzi prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusz Malinowski. Wojewódzki przewoźnik chce więc uczestniczyć w rozmowach o wprowadzeniu wspólnego biletu na przejazd pociągami różnych spółek. Przygotowuje się już także do sprzedaży biletów łączonych od strony technicznej.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest pierwszym przewoźnikiem samorządowym, który zadeklarował włączenie się w prace nad tworzeniem wspólnej oferty biletowej ze spółkami grupy PKP i z Przewozami Regionalnymi. Przedsiębiorstwo nie ogranicza się przy tym do słów i rozpoczął już działania zmierzające do integracji systemów biletowych. Najbliższym etapem wprowadzania udogodnień dla podróżnych ma być tzw. wspólny blankiet, czyli możliwość zakupu biletów na podróż łączoną w ramach jednej transakcji i druk dokumentów przejazdowych na jednym arkuszu.
Malinowski: mam nadzieję na pełny wspólny bilet – Jesteśmy gotowi do przystąpienia do projektu wspólnego biletu realizowanego pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Wolę współpracy z Ministerstwem, Grupą PKP, Przewozami Regionalnymi i pozostałymi przewoźnikami samorządowymi potwierdziliśmy podczas konferencji, która odbyła w miniony piątek w Warszawie – powiedział nam Janusz Malinowski, prezes zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podkreśla przy tym, że kierunek zaproponowany przez MIB jest zgodny z oczekiwaniami podróżnych.
– Pasażerowie oczekują biletu „na podróż”, a nie „na przewoźnika” – argumentuje nasz rozmówca. Do osiągnięcia porozumień, które gwarantowałyby tak daleko posuniętą integrację, droga jest jednak jeszcze daleka. – W chwili obecnej zakres współpracy obejmuje wspólny blankiet, jednak zgodnie z deklaracjami MIB efektem końcowym projektu ma być wspólny bilet. Mam nadzieję, iż cel ten zostanie osiągnięty – mówi Janusz Malinowski.
PKP Informatyka ma zintegrować systemy sprzedażyŁódzki przewoźnik samorządowy przygotowuje się już do wprowadzenia sprzedaży wspólnego biletu pod względem technicznym. – Łódzka Kolej Aglomeracyjna zleciła operatorowi systemu sprzedaży spółki, PKP Informatyka, rozpoczęcie działań mających na celu integrację systemów – stwierdza prezes ŁKA. Nie odpowiedział natomiast na nasze pytanie o możliwy termin wprowadzenia zapowiadanych wstępnie udogodnień.
W pierwszej połowie września
do sprzedaży trafił Blankiet Podróżnika. Nowa oferta jest pierwszym efektem prowadzonych przez MIB i przewoźników powiązanych ze skarbem państwa negocjacji w sprawie wspólnego biletu. Na razie zakup biletu łączonego nie wiąże się z realnymi oszczędnościami, ale w pewnym zakresie upraszcza obsługę kasową. Dużym ułatwieniem jest także znaczna poprawa dostępności biletów SKM Trójmiasto. Blankiet Podróżnika sprzedawany jest bowiem we wszystkich kasach PKP Intercity, Przewozów Regionalnych i samego PKP SKM. Łódzka Kolej Aglomeracyjna mogłaby być czwartym podmiotem, który oferowałby i honorował bilety wydane na podstawie tej oferty.