Jeszcze 22 czerwca po 19:00 w swój pierwszy rozkładowy kurs wyjedzie pojazd SA139-026, jeden z pięciu nowych Linków Przewozów Regionalnych. Pojazd trafił do województwa łódzkiego i będzie obsługiwał linię z Łodzi do Opoczna. Jego dostarczenie powinno rozwiązać problemy spółki w zakresie pojazdów spalinowych eksploatowanych w oddziale łódzkim.
Przewozy Regionalne zaprezentowały dziś w Łodzi piąty z zamówionych pojazdów Pesa Link. Spalinowy zespół trakcyjny SA139-026 trafi do łódzkiego oddziału spółki i będzie obsługiwał połączenia z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna. W swój pierwszy rozkładowy kurs wyjedzie z Łodzi jeszcze dziś – o 19:04.
Link skutecznie rozładuje tłok
– Dla pasażera najważniejsze są komfort i bezpieczeństwo – mówił podczas krótkiej konferencji prasowej Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych. Wskazywał, że zakup Linków to jeden z elementów trwającego procesu zmian w spółce, które mają otworzyć ją na potrzeby podróżnych. – To pojazd nowej generacji. Klimatyzacja, wygodna przestrzeń, miejsca dla niepełnosprawnych i dla naszych najmłodszych pasażerów to tylko niektóre z jego udogodnień – uzupełniła Anna Lenarczyk, która od wczoraj pełni funkcję członka zarządu i dyrektora ds. handlowych spółki.
– Nowy pojazd ma ponaddwukrotnie więcej miejsc niż te, które eksploatowane były na linii do Opoczna do tej pory – zauważył natomiast Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Myślę więc, że będzie on skutecznie rozładowywał tłok na tej trasie – dodał. Przypomniał także, że województwo planuje elektryfikację odcinka Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. – Tabor elektryczny to silna domena PR – podkreślał. Można się więc spodziewać, że ŁKA nie będzie jedynym przewoźnikiem, który dotrze tam po zakończeniu inwestycji.
Trzeci pojazd spalinowy w regionie
Uzupełnienie taboru o nowy pojazd spalinowy jest dla oddziału łódzkiego szczególnie istotne, bo znacznie powiększa bardzo mały park pojazdów tego rodzaju eksploatowanych w regionie łódzkim. Po kasacji przestarzałych SN81 w Łodzi stacjonowały tylko dwa małe szynobusy serii SA135. Tymczasem rozkład jazdy zakłada dwa obiegi dla jednostek niezelektryfikowanych. W okresach przeglądów lub napraw konieczne było więc rozdzielenie obsługi odcinków Łódź – Tomaszów Mazowiecki i Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Na pierwszym z nich kursowały zespoły elektryczne, na drugim – szynobusy, a podróżni musieli liczyć się z pozarozkładową przesiadką. W sytuacjach skrajnych uruchamiano komunikację zastępczą.
Problemy występowały także w przypadku przewozu większych grup podróżnych, bo w związku z bardzo skromnymi możliwościami taborowymi nie było możliwe wzmocnienie jadącego do Opoczna kursu drugim szynobusem. Utrudnienia w postaci przesiadek występowały także w okresie letnim, kiedy PR uruchamiało kursy z Łodzi do Spały, co wymagało delegowania tam jednego z SA135. Na razie przewoźnik nie odpowiedział nam jednoznacznie, czy w tym roku również przygotuje wakacyjną ofertę połączeń w tamtym kierunku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.