Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia Oświęcim – Trzebinia zostanie zmodernizowana. Jest projektant

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia Oświęcim – Trzebinia zostanie zmodernizowana. Jest projektant
Fot. PiotrPaleczny, CC BY-SA 3.0
PKP PLK przygotowują się do modernizacji linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Wybrana została już firma, która przygotuje projekt budowlany oraz materiały przetargowe na wybór wykonawcy.

Po zakończeniu prac linia nr 93 ma na odcinku Trzebinia – Oświęcim ma zostać dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych. Największy zakres przebudowy będzie dotyczyć stacji Chrzanów, Chełmek oraz 12 obiektów inżynieryjnych. Wyregulowane zostaną też osie torów na całym odcinku Trzebinia – Oświęcim.

Samorządy same zapłaciły za studium

O modernizację linii na tym odcinku zabiegały władze gmin leżących na trasie. Pod koniec 2012 roku zostało opracowane studium wykonalności dla inwestycji, które zostało sfinansowane przez gminy Chrzanów, Libiąż, Chełmek.

Między innymi dzięki tym staraniom projekt modernizacji linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice został zapisany w Krajowym Programie Kolejowym. Koszt modernizacji aż do Czechowic-Dziedzic ma wynieść 438 mln zł. PLK liczy na uzyskanie unijnego dofinansowania na inwestycję.

Jest wykonawca projektu

PKP PLK wybrały firmę, która przygotuje projekt budowlany oraz materiały przetargowe na wybór wykonawcy. Przetarg wygrała firma Schuessler-Plan, która zaoferowała najkorzystniejszą cenę, na poziomie 2 741 301 zł brutto. W drugim kryterium – jakości – otrzymała 16 punktów na 20 możliwych do uzyskania. Oprócz zwycięzcy, ważne oferty złożyły też: Systra, Wyg, BBF, Halcrow, JPL, Transkol, Koltach, Trans–Bud–Projekt, oraz CE Projekt. Odrzucone zostały oferty Egis, IDOM i MGGP, a do tego PKP PLK wykluczyły z przetargu firmy Complex i m–TOR.

Oferta Schuessler-Plan była dużo niższa od kosztorysu, który opiewał na 6,4 mln złotych brutto. Wykonawca ma wykonać koncepcję przebudowy 2 stacji i 12 obiektów inżynieryjnych, projekty budowlane i złożyć wniosek o pozwolenie budowlane. Przygotuje też badania geologiczne i materiały przetargowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

CPK: Węzeł przesiadkowy będzie wizytówką Sieradza

Infrastruktura

KPK 2030 po konsultacjach. Większość uwag nieuwzględniona

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

CPK: Węzeł przesiadkowy będzie wizytówką Sieradza

Infrastruktura

KPK 2030 po konsultacjach. Większość uwag nieuwzględniona

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5