Wczoraj informowaliśmy o stanie przygotowań modernizacji linii nr 8 na odcinku spod Warszawy do Radomia. Co się dzieje na dalszym odcinku linii w kierunku Krakowa?
Wciąż nie zostały rozstrzygnięte przetargi w ramach modernizacji na odcinku spod Warszawy do Radomia. Jedno postępowanie utknęło w sądzie, w innym oferty kilkukrotnie przekraczały kosztorys.
Pisaliśmy o tym wczoraj.
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą też etapami prace na kilku odcinkach dalszej części linii nr 8 z Radomia do Kielc. W ubiegłym roku udało się wybrać wykonawcę prac na krótkim odcinku linii w Skarżysku-Kamiennej. To hiszpańskie konsorcjum Vias y Construcciones oraz Electren, które wykona prace za 14,3 mln zł.
Natomiast jeszcze w zeszłym roku warte 23 mln zł prace na odcinku Skarżysko-Kamienna – Suchedniów wykonała Skanska. W ramach prac budowlanych wymieniana została nawierzchnia torowa na torze nr 1 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Suchedniów o długości 8,5 km i wyremontowane zostały trzy przejazdy kolejowo-drogowe oraz dwa przejścia dla pieszych wraz z ich odwodnieniem.
Niedawno rozpoczęło się kolejne postępowanie na prace na tym odcinku w systemie „projektuj i buduj”. Obejmuje wymianę rozjazdów na stacjach Skarżysko-Kamienna i Suchedniów wraz z urządzeniami sterowania ruchem. Będzie też remont przejazdów, dwóch mostów i 8 przepustów. – Nowe rozjazdy wyposażone zostaną w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.
Prace mają zostać wykonane jeszcze w tym roku.