Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia nr 7: ZUE zabezpieczy obiekty inżynieryjne po Astaldi? Za 30 mln zł netto

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia nr 7: ZUE zabezpieczy obiekty inżynieryjne po Astaldi? Za 30 mln zł netto
fot. PKP PLK
PKP PLK prowadzą negocjacje z firmą ZUE ws. zabezpieczenia obiektów inżynieryjnych na opuszczonej przez Astaldi przebudowie odcinka linii nr 7 między Dęblinem a Lublinem. Jak przekonuje zarządca infrastruktury, pozostawienie tych obiektów w ich obecnym stanie doprowadziłoby do zniszczenia już wykonanych elementów prac i mogłoby zagrozić obiektom znajdującym się w pobliżu linii kolejowej.

Na przełomie września i października włoska firma Astaldi oficjalnie zeszła ze swoich kontraktów kolejowych, w tym przebudowy odcinka linii nr 7 między Dęblinem a Lublinem. Konsorcjum powoływało się m.in. na rosnące ceny materiałów budowlanych oraz kosztów robocizny. PKP PLK wypowiedziały wykonawcy umowę na początku października. Przez cały miesiąc zarządca infrastruktury regulował płatności względem podwykonawców firmy Astaldi, którym konsorcjum pod przewodnictwem włoskiej firmy nie płaciło.

PKP PLK poinformowały o negocjacjach z ZUE w sprawie prowadzenia części prac na odcinku linii nr 7 między Dęblinem a Lublinem. Z uwagi na okoliczności prace będą zlecane w trybie bezprzetargowym. Ogłoszenie trafiło już do urzędowego dziennika urzędowego UE. Szacowana wartość zamówienia to 30 mln zł. W ramach zamówienia przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa.

Zadaniem krakowskiej firmy miałoby być zabezpieczenie obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przejść podziemnych. Roboty zostały przerwane w krytycznym momencie, a technologia ich wykonywania nie pozwala na długotrwałe przestoje. Jak stwierdza zarządca infrastruktury, pozostawienie nieskończonych obiektów inżynieryjnych w obecnym stanie doprowadziłoby do dewastacji i zniszczenia już wykonanych elementów prac.

PKP PLK zaznaczają też, że w przypadku niektórych obiektów prace zostały przerwane na etapie niezakończonych i niezabezpieczonych robót ziemnych. Pozostawienie bez zabezpieczenia głębokich wykopów przy obecnych warunkach pogodowych grozi obsunięciem się skarp, niejednokrotnie zlokalizowanych w sąsiedztwie dróg lub budynków mieszkalnych, co mogłoby skutkować zniszczeniem obiektów sąsiadujących z inwestycją.

Warto przypomnieć, że dzisiaj (31 października) PKP PLK podpisały umowę z ZRK DOM na wznowienie prac na odcinku linii E59 na odcinku Leszno – Rawicz. To drugi z kontraktów, z którego zeszła firma Astaldi.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5