Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna będzie elektryfikowana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna będzie elektryfikowana
fot. Kasper FiszerPociąg na stacji Opoczno
W najbliższych latach odcinek Tomaszów Mazowiecki – Opoczno ma zostać zelektryfikowany. Prawdopodobnie inwestycja obejmie też prace torowe. Pozwoli to uruchomić tam połączenia ŁKA, ale i zakonserwuje obecny układ komunikacyjny, w którym ciąg Łódź – Opoczno – Kielce jest przerwany.

Przed kilkoma dniami Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła swoje plany taborowe. Samorządowa spółka chce kupić kolejne jednostki elektryczne, które mają być wykorzystywane do obsługi kolejnych tras w regionie. Wśród nich wymieniana jest linia do Opoczna. Dziś połączenie Łodzi z 20-tysięcznym miastem w południowo-wschodniej części województwa realizowane jest przez Przewozy Regionalne spalinowymi autobusami szynowymi, bo na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno nie ma sieci trakcyjnej.

Elektryfikacja częścią dużego projektu infrastrukturalnego

Plany ŁKA są jednak zrozumiałe, bo wkrótce 26-kilometrowy fragment linii nr 25 ma zostać zelektryfikowany. – Zgodnie z listem intencyjnym zawartym w 2015 r. pomiędzy PLK a władzami województwa łódzkiego elektryfikacja wskazanego odcinka linii nr 25 planowana jest do realizacji w ramach zadania „Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych na terenie województwa łódzkiego, m.in. linia kolejowa nr 25 na odcinku Łódź – Opoczno – Etap I” – potwierdza Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy nad torami rozwieszona zostanie sieć trakcyjna, ale prace mają być zrealizowane w trwającej perspektywie budżetowej UE 2014 – 2020. PKP PLK chcą przeprowadzić inwestycję w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa łódzkiego. – Przedsięwzięcie będzie więc współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – mówi Łukasz Kwasiborski.

Prace nie skończą się na rozwieszeniu sieci

Nie jest też póki co jasne, jak szerokie będą zaplanowane roboty. – Prawdopodobnie obejmą one nie tylko samą elektryfikację, lecz m.in. także naprawę nawierzchni torowej z uzupełnieniem tłucznia – zapowiada przedstawiciel zarządcy infrastruktury. – Zakres rzeczowy inwestycji jest obecnie na etapie uzgadniania z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego – dodaje.

Roboty na odcinku do Opoczna ujęte zostały w Krajowym Programie Kolejowym (w ramach szerszego projektu obejmującego szereg inwestycji w regionie łódzkim). Jak szacuje PKP PLK, wartość prac wyniesie około 40 mln zł. Również ze środków RPO finansowany ma być zakup nowych jednostek dla ŁKA. Spółka chce kupić 12 – 14 pojazdów.

Inwestują tylko na fragmencie dawnego międzyregionalnego ciągu

Wspomniane inwestycje nie przywrócą jednak odcinkowi do Opoczna jego dawnej tranzytowej roli. Jest on bowiem fragmentem przerwanego ciągu komunikacyjnego Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Końskie – Skarżysko-Kamienna – Kielce. Łącząca Łódzkie ze Świętokrzyskiem przez historyczną północ Małopolski trasa jest najkrótszą drogą kolejową pomiędzy tymi regionami. Ostatnie pociągi pasażerskie zniknęły z odcinka Opoczno – Skarżysko-Kamienna latem 2009 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5