Koleje Wielkopolskie opublikowały dziś informację o nowych połączeniach. Przewoźnik dojedzie z Poznania do Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego. Nie wznowi za to przewozów na linii 281 Jarocin – Gniezno. Urząd Marszałkowski winił za to PKP PLK, ale zarządca infrastruktury odpiera te zarzuty.
O nowych trasach Kolei Wielkopolskich
pisaliśmy w połowie listopada. Dziś przewoźnik oficjalnie potwierdził start nowych połączeń. – Udostępniamy nowe połączenia z Poznania do Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego. Uruchomienie nastąpi 10 grudnia br., a towarzyszyć temu będą działające w tym czasie na stacjach kolejowych Jarocin i Ostrów Wlkp. punkty informacyjne Kolei Wielkopolskich (od 6 do 10 grudnia włącznie) – czytamy w informacji przewoźnika.
W godzinę do JarocinaPlanowane czasy przejazdu na trasach z Poznania do Jarocina i Ostrowa Wlkp. będą wynosiły odpowiednio 60 i 95 minut. Przykładowe ceny biletów dla podróżujących na trasie z Poznania do Jarocina i Ostrowa Wlkp. będą wynosić odpowiednio: bilet normalny 15,6 zł (Poznań – Jarocin) i 22 zł (Poznań – Ostrów Wlkp.), bilet uczniowski 9,83 zł (Poznań – Jarocin) i 13,86 zł (Poznań – Ostrów Wlkp.), bilet studencki 7,64 zł (Poznań – Jarocin) i 10,78 zł (Poznań – Ostrów Wlkp.).
Dla wybranych odcinków lista stacji pośrednich przedstawia się następująco: do Środy Wlkp. – Pierzchno, Kórnik, Gądki, Poznań Krzesiny, Poznań Starołęka, Poznań Dębina; do Jarocina – Mieszków, Chocicza, Solec Wielkopolski ,Sulęcinek; do Ostrowa Wlkp. – Biniew, Bronów, Taczanów, Pleszew, Kotlin, Witaszyce; Do Krotoszyna – Golina, Obra Stara, Koźmin Wielkopolski, Wolenice, Bożacin.
Dodatkowo podróżujący na trasie Poznań – Krotoszyn – Poznań zyskają cztery nowe połączenia obsługiwane wyłącznie przez tabor Kolei Wielkopolskich, a czas przejazdu na tej trasie będzie wynosił 93 minuty.
Co z połączeniami Jarocin – Września – GnieznoNiestety, przewoźnik potwierdza
podane przez nas wcześniej informacje, że do wznowienia przewozów pasażerskich na linii 281 Jarocin – Września – Gniezno na razie nie dojdzie. Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu podkreślał w informacji dla "RK", że to
stan zaawansowania prac prowadzonych przez PKP PLK i prognozowane wydłużenia czasów przejazdu pociągów są przyczyną
kolejnego przesunięcia reaktywacji.
Nie zgadza się z tym Zbigniew Wolny z biura rzecznika PKP PLK. Jak informuje, przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych zadeklarowali Urzędowi Marszałkowskiemu i Kolejom Wielkopolskim, że zgodnie z harmonogramem prac infrastruktura pasażerska będzie przygotowana do uruchomienia przewozów pasażerskich między Jarocinem a Gnieznem na nowy rozkład jazdy 2017/2018. Przewidywane jeszcze do wykonania prace między Jarocinem a granicą IZ Ostrów Wlkp. oraz między Wrześnią i Gnieznem nie kolidują z możliwością techniczną powrotu na linię pociągów pasażerskich – podkreśla przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Według ekspertów, z którymi rozmawiał "Rynek Kolejowy" Urząd Marszałkowski może nie mieć pieniędzy na uruchomienie przewozów na linii 281, szczególnie w kontekście dużo większej dopłaty do przewozów, którą chce otrzymać PolRegio za udostępnienie "Feniksów".
Pisaliśmy o tym tutaj.