Partnerzy serwisu:
Pasażer

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie
Jak poinformował nas łódzki oddział Przewozów Regionalnych, wbrew wcześniejszym zapowiedziom śladowy ruch pasażerski na odcinku Wieluń Dąbrowa – Kępno zostanie utrzymany. Obecnie pociągi zastąpione są tam autobusami, bo PKP PLK przedłużyła okres wykonywania robót torowych.

Jeszcze na początku miesiąca łódzki urząd marszałkowski zapowiadał likwidację jedynego kursu regionalnego obsługującego odcinek Wieluń Dąbrowa – Kępno. – Decyzja została podjęta z uwagi na niską frekwencję w pociągach, która nie przekraczała średnio 35 pasażerów w dobie – mówił wtedy Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej UMWŁ. Łączący cztery województwa pociąg Regio z Tarnowskich Gór do Kępna pozostanie jednak w przyszłorocznym grafiku kursów.

 – W rozkładzie jazdy obowiązującym od 13 grudnia tego roku uwzględniona została jedna para połączeń na odcinku Kępno – Wieluń Dąbrowa – Kępno – potwierdza Anna Piotrowska, rzecznik łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych. Decyzja oznacza zachowanie status quo – ruch pociągów nie zostanie tam co prawda formalnie zawieszony, ale bardzo skromna oferta nie sprzyja budowaniu potoku podróżnych i prawdopodobnie frekwencja pozostanie bardzo niska.

PKP PLK nie zdążyło wykonać robót

Obecnie ruch na całym ciągu z Tarnowskich Gór do Kępna jest zawieszony, a pociągi regionalne zastąpione zostały komunikacją zastępczą (jedyny kurs TLK skierowany został objazdem). PKP PLK prowadzą bowiem od początku września roboty na moście w Herbach Nowych i na dwóch przejazdach w Wieluniu. Co prawda prace w Herbach mają trwać do końca listopada, ale wznowienie ruchu pociągów zaplanowano pierwotnie na 17 października. Kursy regionalne wciąż zastąpione są jednak autobusami.

 – Wydłużenie komunikacji zastępczej na linii Kępno – Tarnowskie Góry spowodowane jest opóźnieniem prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury – mówi Anna Piotrowska. – Komunikacja autobusowa będzie obsługiwać tę trasę do 31 października – informuje.

Podróż dłuższa o ponad godzinę

Wydłużenie zamknięcia szlaku oznacza spore utrudnienia dla pasażerów, bo podróż autobusem jest znacznie dłuższa niż pociągiem. Odcinek Wieluń – Tarnowskie Góry pokonywany jest obecnie w 2 godz. 40 min. zamiast w 1 godz. 50 min. O ponad godzinę dłużej trwa natomiast przejazd w pełnej relacji Kępno – Tarnowskie Góry.

W związku z dużą frekwencją na śląskiej części trasy konieczna była zmiana organizacji komunikacji zastępczej. – Kursy autobusów KKZ zostały wzmocnione do dwóch pojazdów na odcinku Tarnowskie Góry – Herby Nowe oraz Herby Nowe – Tarnowskie Góry w godzinach porannego i popołudniowego dowozu i powrotu do i ze szkół czy pracy. Poza tym nie odnotowaliśmy większych problemów związanych z funkcjonowaniem KKZ. Autobusy kursowały zgodnie z opracowanym rozkładem jazdy – zapewnia Anna Piotrowska.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Pasażer

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Infrastruktura

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Pasażer

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Witek 17 sierpnia 2014

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Zobacz również:

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Pasażer

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Infrastruktura

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Pasażer

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Witek 17 sierpnia 2014

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5