Partnerzy serwisu:
Biznes

Leonkiewicz: To będzie największy rozkład jazdy PKP Intercity w historii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
02-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Dybalski, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Leonkiewicz: To będzie największy rozkład jazdy PKP Intercity w historii
Prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz, przepytywany przez nas podczas Kongresu Transportu Publicznego,  zdradził, że nowy rozkład PKP Intercity obejmie pracę eksploatacyjną na poziomie 57 mln pociągokilometrów.

Prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz, przepytywany przez nas podczas Kongresu Transportu Publicznego, tłumaczy, że głównym rywalem dla Pendolino i ekspresów są prywatne samochody, a nie autokary spod znaku PolskiegoBusa czy Lux Expressu, ani samoloty Ryanaira. – Choć jeśli przesiądą się do nas pasażerowie autokarów, to też dobrze. Widzimy zresztą taki trend – dodaje.

– Naszą konkurencją są prywatne samochody – zaznacza prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz. – Oczywiście obserwujemy rywalizację ze strony przewoźników autobusowych, czy lotniczych, ale to dużo, dużo mniejsza skala. Poza tym, jeśli zwrócimy uwagę na czas od początku przemian demokratycznych w Polsce, to spadki jeśli chodzi o przewozy autokarowe są większe niż w przypadku kolei. Chcemy przyciągnąć przede wszystkim tych, którzy między miastami jeżdżą samochodami, choć jeśli przesiądą się do nas pasażerowie autokarów, to też dobrze. Widzimy zresztą taki trend – tłumaczy.

– Realizujemy nowy projekt inwestycyjny, żeby poprawić tabor. Tworzymy nowy rozkład jazdy. To będzie 57 mln pociągokilometrów, czyli to największy rozkład jazdy PKP Intercity w historii. No i skracamy czasy. Dzięki dobrej współpracy z PKP PLK i nowemu taborowi, na wielu trasach mamy rekordowo krótkie czasy przejazdu – dodaje. Prezes wspomina też o trzech milionach pasażerów w Pendolino.

Dla porównania, w 2014 roku praca eksploatacyjna przewoźnika wynosiła ok. 35 mln pckm. Założenia nowego rozkładu jazdy pociągów pasażerskich znajdziesz tutaj. Warto jednak pamiętać, że z powodu prac torowych wprowadzane będą liczne korekty. Na wielu trasach skrócą się czasy przejazdu pociągów i to nie tylko obsługiwanych przez Pendolino czy nowe ezt ze Stadlera i Pesy.

Wszystkie artykuły i relacje dotyczące  IV Kongresu Transportu Publicznego znajdziesz w specjalnym wątku na portalu Transport-Publiczny.pl
Zapraszamy!

 

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5