Czeski prywatny przewoźnik Leo Express po długich przygotowaniach w końcu ruszy po polskich torach. Od 20 lipca pojedzie z Krakowa przez Katowice do czeskiej Pragi.
Już w lipcu na polskich torach pojawi się pierwszy prywatny przewoźnik dalekobieżny. Od dziś można kupić bilety na pociąg Leo Express pomiędzy Pragą, Katowicami i Krakowem. Najtańszy bilet z Polski do Pragi kosztuje 19 złotych. Do wyboru są trzy klasy: Economy, Business i najwyższa klasa Premium w
pociągach Stadler Flirt.
Przewoźnik informuje, że "na dniach" ma zostać wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zezwolenie
dopuszczające Flirty Leo Express na polskie tory (teoretycznie UTK ma czas do drugiej połowy sierpnia – przyp. RK). – Piątek 20 lipca to historyczna chwila, nad którą długo pracowaliśmy! Polska i Czechy będą mieć znów nieco bliżej do siebie. Zachęcam wszystkich do wakacyjnych podróży naszymi pociągami. Nasz rozkład jest dopasowany na przykład pod weekendowe wyjazdy do Pragi lub do Ołomuńca – mówi Peter Koehler, prezes Leo Express.
Z Krakowa nad ranemRozkład jazdy w te wakacje zakłada kursy w weekendy. Z Krakowa do Pragi prywatny pociąg pojedzie w poniedziałki i soboty, w drugą stronę z Pragi do Krakowa w piątki i niedziele. Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 05:04, z Katowic odjedzie o godzinie 06:57 i do swojego celu w Pradze dotrze na 11:39. Zatrzyma się także w Skawinie, Zatorze, Oświęcimiu-Dworach, Mysłowicach, Tychach, Pszczynie i Zebrzydowicach. Po czeskiej stronie obsłuży kilka ważnych węzłów i miast takich jak: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec i Pardubice. Czas jazdy z Krakowa do Pragi będzie wynosił 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. To najszybsze dostępne połączenie lądowe na tej trasie – zachwala przewoźnik. W drogę powrotną z Pragi pociąg wyruszy o 16:10. Przyjazd do Katowic został zaplanowany krótko po 21. a do Krakowa dotrze o 23:19. Więcej o rozkładzie jazdy
pisaliśmy tutaj.
Dyrektor Leo Express Polska Peter Jančovič komentuje plany w Polsce. – Pociąg coraz częściej staję się świetną alternatywą dla samochodu. Chcemy oferować ceny przystępne dla każdej kieszeni. Jednak wiemy, że nie tylko cena się liczy, na pokładzie pociągu o pasażerów dbają stewardzi, dostępne są gniazdka, Wi-Fi oraz catering za rozsądne ceny. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na torach na polskim odcinku trasy przewidujemy stopniowe zwiększanie częstotliwości kursów – mówi. Wkrótce Leo Express
ma pozyskać nowe pociągi na polskie tory z Chin.
Bilety już w sprzedażyBilety są aktualnie dostępne w sprzedaży na terminy od 20 lipca do 1 września i ich ceny zaczynają się już od 19 złotych. Od przewoźnika wiemy, że średnia cena biletu w klasie Economy z Krakowa do Pragi będzie oscylować w okolicach 60-80 złotych, z Katowic do Ołomuńca zaś około 35-45 złotych. Leo Express stosuje system znany z tanich linii lotniczych. Im wcześniej kupimy bilet, tym pojedziemy taniej. Bilety można kupić za pomocą strony internetowej lub w sieci partnerskich punktów stacjonarnych, na przykład w
Centrum Obsługi Pasażera Kolei Śląskich na dworcu kolejowym w Katowicach.