Czeski prywatny przewoźnik nie rezygnuje z wejścia na polskie tory. Zaproponował Urzędowi Transportu Kolejowego nowy rozkład jazdy, który ma nie stanowić konkurencji dla PKP Intercity – z odjazdami ok. 4:30 z Krakowa i ok. godz. 16–tej z Pragi.
Jak
pisaliśmy kilka dni temu, Leo Express ma już skompletowaną załogę maszynistów polskojęzycznych z potrzebnymi uprawnieniami oraz spolonizowany tabor. Do uruchomienia przewozów brakuje mu dopuszczenia do eksploatacji pociągów Flirt oraz uzyskania decyzji o dostępie do torów z Urzędu Transportu Kolejowego.
Członek zarządu i dyrektor Leo Express Polska Peter Jančovič zapowiadał na portalu „Rynku Kolejowego” zmianę proponowanych dla pociągów Kraków–Praga–Kraków godzin odjazdów. Jak tłumaczył, przewoźnik zmienił swój wniosek po rozmowach z pozostałymi polskimi przewoźnikami.
Wyjazd z Krakowa nad ranem
Awizowana przez nas korekta wniosku została już opublikowana przez UTK. Przewoźnik wskazał, że planowaną usługę chciałby wykonywać od 10 grudnia 2017 r. do 9 grudnia 2022 r. Pociągi miałyby kursować raz na dobę we wszystkie dni tygodnia.
Zaktualizowany rozkład zakłada odjazdy ze stacji Kraków Główny o 4:44 i zatrzymania na przystankach: Krzeszowice (5:31 – 5:32), Trzebinia (5:52 – 5:53), Jaworzno Szczakowa (6:17 – 6:18), Mysłowice (6:30 – 6:31), Katowice (6:45 – 6:49), Katowice Ligota (6:56 – 6:56), Tychy (7:05 – 7:06), Pszczyna (7:19 – 7:20), Zebrzydowice (7:45 – 7:46), Bohumín (8:03 – 8:12), Ostrava hl. n. (8:19 – 8:21), Ostrava-Svinov (8:27 – 8:28), Studénka (8:37 – 8:37), Suchdol nad Odrou (8:43 – 8:43), Hranice na Moravě (8:55 – 8:55), Přerov (9:10 – 9:14), Olomouc hl. n. (9:28 – 9:28), Zábřeh na Moravě (9:49 – 9:49), Pardubice hl. n. (10:41 – 10:41), Kolín (11:02 – 11:02), Praha-Libeň (11:32 – 11:32) oraz Praha hl. n. (11:39). W drodze powrotnej pociąg ruszałby z Pragi o 16:10 z przystankami: Praha-Libeň (16:17 – 16:17), Kolín (16:46 – 16:46), Pardubice hl. n. (17:05 – 17:05Zábřeh na Moravě (17:58 – 17:58), Olomouc hl. n. (18:20 – 18:20), Přerov (18:32 – 18:36), Hranice na Moravě (18:54 – 18:54), Suchodol nad Odrou (19:07 – 19:07), Studénka (19:14 – 19:14), Ostrava-Svinov (19:23 – 19:25), Ostrava hl. n. (19:31 – 19:35), Bohumín (19:42 – 19:50), Zebrzydowice (20:07 – 20:08), Pszczyna (20:35 – 20:36), Tychy (20:49 – 20:50), Katowice Ligota (20:59 –21:00), Katowice (21:07 – 21:10), Mysłowice (21:24 – 21:25), Jaworzno Szczakowa (21:37 – 21:38), Trzebinia (22:02– 22:03), Krzeszowice (22:23– 22:24). Do stacji Kraków Główny pociąg ma dojechać na 23:10.
– Chodzi o lepsza koordynację rozkładów. Teraz my będziemy przyjeżdżać do Krakowa wieczorem, a PKP Intercity rano. W drugą stronę my odjedziemy rano, a PKP IC wieczorem – podkreśla Jančovič. W przypadku braku przepustowości, Leo Express znów proponuje dwie alternatywne trasy dla odcinka z Krakowa do Katowic: przez Miechów, Tunel i Olkusz (odjazd z Krakowa o 4:35, powrót na 23:30) oraz Skawinę, Zator, Oświęcim i Mysłowice (odjazd z Krakowa o 4:31, powrót na 23:24).
Procedura od nowa
Urzędnicy poinformowali, że w związku z dokonaniem przez LEO Express zasadniczych zmian w treści powiadomienia, w tym zmiany rozkładu jazdy, czterotygodniowy termin na wniesienie wniosku o badanie równowagi ekonomicznej dla podmiotów uprawnionych biegnie od daty publikacji aktualizacji powiadomienia, tj. od 1 września 2017 r.. W przypadku poprzedniego zgłoszenia taki wniosek
złożyło Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Decyzję UTK może zatem wydać najwcześniej za miesiąc, a jeśli będą potrzebne badania równowagi ekonomicznej, to potrwa to odpowiednio dłużej.